Inlägg från: Trollmamma |Visa alla inlägg
  • Trollmamma

-- Skellefteå nr.15 --

Felicia6 skrev 2008-11-25 20:07:05 följande:
    Någon som vore intresserad av att träffas på lördag. Gå på calles/olles och äta och surra och sen ut och dansa på station8?
    Som jag redan sagt till dig, jag ska tänka på saken! Men det låter väldigt lockande... :D
  • Trollmamma
    jennifer116 skrev 2008-12-07 21:52:02 följande:
    That's true Då får vi vara duktigare på att skriva *hehe* Nån som redan har planer för lucia??
    Nope inga planer... Vi tar dagen som den kommer hihi
  • Trollmamma
    Ugglans mor skrev 2008-12-08 19:56:12 följande:
    Grattis, vad roligt. Jag antar att det är sjuksköterska du kommit in på. Tyvärr måste jag nog meddela att just nu ser det dock lite mörkt ut på den arbetsmarknaden. Finns inga jobb alls. Men du har ju 3 år kvar innan du är klar
    Tack! Jo det är sjuksköterska jag kommit in på...
    Trist att det är dåligt om jobb just nu, men det är jag van då jag annars är barnskötare och där är det inte alls lätt att få jobb... :p Men nu vet jag då vad jag har att göra i 3 år framåt
  • Trollmamma
    Pumpkin skrev 2008-12-08 20:24:48 följande:
    Grattis Trollmamma Själv kom jag in på 2 av 3 sökta kurser, på den tredje är jag reserv 22. Men jag är nöjd
    Så kul! Grattis till dig också då
  • Trollmamma
    maltazar skrev 2008-12-08 21:03:37 följande:
    Lotta: Åh, okej.. Vad knäppt ändå... Är det fysiska biten som är problematiskt i arbetet kan man ju ändå plugga (teoretiskt) hemma... Trollmamma: jo, det gör jag :P Men har funderat lite fram och tillbaka.. och nu känns det som att jag "kväver mig" med den utbildningen. Jag vill kunna bli något mer, hela tiden. Som förskollärare kan man inte utvecklas nå vidare efter man är färdig.
    Det är ju sant... Hade själv planer på att plugga till det tidigare, men efter mycket tänkande så kom jag fram till att det är Barnmorska jag vill bli och nu är jag ju ett steg närmare...
  • Trollmamma
    maltazar skrev 2008-12-08 21:08:08 följande:
    Ja.. alternativet är ju att lägga till och läsa till även fritidspedagog och lärare åk 1-3, men så stora barn vill jag inte jobba med. Okej :) Vad vill du jobba med som barnmorska då?
    Jag vill nog helst jobba på förlossningen. Har verkligen älskat att föda barn (ja jag vet...jag är galen ) och känner att det vill jag vara med och hjälpa andra med och dela den upplevelsen med de.
  • Trollmamma
    maltazar skrev 2008-12-19 22:00:13 följande:
    Ojoj, det var inte lite heller! :( Jag kan klippa, men det där vet jag inte om.. väldigt kort på vissa ställen ju..
    Jo det är väldigt kort... *suck*

Det är rart med barn...ibland Räcka ut tungan
  • Trollmamma
    maltazar skrev 2008-12-19 22:28:16 följande:
    hehe ja, det där är nog något alla barn går igenom :P Tindra var framme med saxen förra året en gång. Klippte luggen och ena sidan, så jag fick jämna till och klippa etapper efter det.
    Ja det är inte första gången han är framme med saxen. Förra sommaren klippte han i Majas hår så vi var tvungen att klippa ganska kort Räcka ut tungan Men det har nu växt ut och nu har hon riktigt långt igen...
Svar på tråden -- Skellefteå nr.15 --