• Tina83

-- Skellefteå nr.15 --

nu måste jag få hjälp här..

vi håller på o kollar på www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/223845

jag tycker det är ett alldeles för dyrt utropspris på det. 595000 kr. det är ju trots allt Robertsfors.
    kollade på nån sida där det stod att villor i robertsfors kommun har sålts för 527 tsk i genomsnitt. men då är ju bygdeå med, som har mycket dyrare villor än robertsfors...

det finns inga andra intresserade just nu. det vi vet, det enda felet, är att vardagsrumsgolvet knarrar väldigt och behöver göras om. annars är det bra allting i princip.

men man vill ju inte lägga flera hundra tusen kronor mer än andra gjort som köpt hus där.

hur mycket kan man pruta? törs man gå ner mot 500 tks?

supertack för lite hjälp här (jag räknar speciellt med dig maltazar )

trevlig kväll, nu går jag till jobbet

• Tina83

vi tycker att 480 000 kr vore ett rimligt pris, men då har vi gått långt under utropspriset. men det är ju ett för högt pris, eller? det har legat ute sedan den 21 juli, så dom borde ju vilja bli av med det. dom köpte det förra året, och ska skiljas nu.. deras oantbrev är på 700 000 kr. kan man lägga in billån mm i pantbrevet?

• Tina83

nån som kan rekommendera en bra besiktningsman i närheten av umeå o skellefteå?

ska besikta ett hus i robertsfors

• Tina83

Lillhjärtat04 skrev 2008-12-16 12:18:43 följande:

Kastar in ett inlägg här få se om ni kan hjälpa oss Vi har nämligen idétorka här hemma på flicknamn. Vi har förslag till pojknamn som passar med Alicia men inte ett enda flicknamn! Nu börjar ju BF närma sig så det skulle vara roligt att ha något förslag på både flick o pojknamn när bebis kommer Så har ni några bra förslag på flicknamn som passar med Alicia? (Vi vil att det ska vara ett vanligt namn men ändå ett ovanligt...om ni förstår vad jag menar Alltså inte tex Sara, Lisa osv...men ändå inte allt för konstiga heller!)
    några vi känner har en flicka som heter Alicia, och storasyster helter Vendela
  • Tina83

är det nån av er som inte är från västerbotten?

som har föräldrar långt bort?

vi ska flytta upp till robertsfors den sista januari, och jag mår skit över detta.( har inte hittat nå hus heller, så vi måste trängas i en sunkig 3:a) sambon har länge velat flytta, men inte jag. hans föräldrar bor ett par mil från skellefteå.

jag mår mest dåligt över att jag o barnen får så långt hem, över 60 mil. och att ta Sj tåg mellan umeå- uppsala kostar 1900 enkel resa (sovkupè)
    jag saknar körkort.

• Tina83

Soulie skrev 2009-01-08 13:42:05 följande:

Tina83 skrev 2009-01-08 10:56:48 följande:
    jopp, men är det så dyrt för er att resa? visst har ni flyg? kostar 350kr från skellefteå till sthml ibland så borde ju inte vara såå stor skillnad tycker jag. min mor bor ca 120mil härifrån
    120 mil!! hur känns det? har ni barn?

det här med barnen är det värsta tycker jag. och att mamma tycker det är jobbigt att inte få träffa barnen så mycket som nu. vi bor bara n¨gra kilometer ifrån varann nu.

jag behöver verkligen peppning...

såg ett hus i vännäs som jag gilalde..

www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/258705

bra pris också. hur är det i Vännäs?
  • Tina83

sambon vill flytta till Robertsfors, och vi har satt upp barnen där i kö till dagis mm (stora killen går i förskola)

men jag vill hellre bo i Vännäs. sambon har fått jobb i Umeå (norra sidan) och jag tycker vännäs känns lättare på nåt sätt, att trivas i. jag har aldrig varit där dock..men i robertsfors flera ggr, och där är det så trist..

såg ni länken ovan med huset? vad tycker ni?

• Tina83

Soulie skrev 2009-01-08 14:01:22 följande:

Tina83 skrev 2009-01-08 13:59:28 följande:
    jao vi har barn, men man får göra det bästa av situationen (:
    men varför flyttade ni? ( om jag får fråga) och hur kände du då? ville du flytta?
  • Tina83

Pumpkin skrev 2009-01-08 14:08:46 följande:

Nu bor inte jag i Skellefteå längre, eller just nu ska jag väl säga, men jag flyttade upp dit för 3,5 år sen. Min familj bor härnere, utanför Stockholm, och jag och min mamma står varandra väldigt nära. Visst, det var jobbigt att bo så långt bort - kommer vara när vi flyttar tillbaka igen också för den delen - men det går! Och för mig kommer det kännas värt det när vi flyttar tillbaka, Västerbotten är mitt hem nu. Finns ingen annanstans jag hellre vill bo. Det finns buss, flyg och tåg och det kostar inte alltid 1900kr. Sen kanske dina föräldrar kommer upp någon gång ibland också? Men körkort skulle jag nog rekommendera att du försöker ta om du har möjlighet - jobbigt att bo på landet (speciellt i Norrland) utan körkort...
    ska ni flytta tillbaka? varför?

ursäkta alla frågor, men jag vill så gärna veta hur andra haft det som flyttat
  • Tina83

Pumpkin skrev 2009-01-08 14:08:46 följande:

Nu bor inte jag i Skellefteå längre, eller just nu ska jag väl säga, men jag flyttade upp dit för 3,5 år sen. Min familj bor härnere, utanför Stockholm, och jag och min mamma står varandra väldigt nära. Visst, det var jobbigt att bo så långt bort - kommer vara när vi flyttar tillbaka igen också för den delen - men det går! Och för mig kommer det kännas värt det när vi flyttar tillbaka, Västerbotten är mitt hem nu. Finns ingen annanstans jag hellre vill bo. Det finns buss, flyg och tåg och det kostar inte alltid 1900kr. Sen kanske dina föräldrar kommer upp någon gång ibland också? Men körkort skulle jag nog rekommendera att du försöker ta om du har möjlighet - jobbigt att bo på landet (speciellt i Norrland) utan körkort...
    han jag pratade med på SJ sa att det ibland finns billigare resor.
    hoppas botniabanan kommer igång nån gång och att det blir billigare då

är det bara SJ som kör från Umeå och neråt?
Svar på tråden -- Skellefteå nr.15 --