• hally

-- Skellefteå nr.15 --

Hallå i tråden, hoppas ni har en mysig advent

Är det någon som vet var i denna stad man kan köpa kaffekvarnar?
    Spekulera och gissa kan jag göra själv
    Är intresserad att höra om någon verkligen sett en eller köpt en sådan här?

Ser att ni pratar jobb och utbildningar. Jag har bestämt mej för att söka jobb nu efter nyår och framöver våren, sen ska jag söka in på utbildningar att börja till hösten om jag inte hittat jobb innan dess. Men vad ska man gå för utbildning som finns här eller går att läsa på distans??

• hally

maltazar skrev 2008-12-09 09:00:10 följande:

hally: universitetsutbildningar då eller?www.utbildningar.umu.se/pluto/portal/SelmaPor...Umu, här finns: FöretagarprogrammetHögskoleprogrammet med inriktning mot psykiatrisk omvårdnadSjuksköterskeprogrammetHögskoleprogrammet i Fastighetsmäkleri, SkellefteåHögskoleingenjörsprogrammet i MaskinteknikTekniskt-naturvetenskapligt basår i Skellefteåoch Ltu har här utbildningar inom ekonomi och media
    Aha, tack för infon
    Åsså vill jag vara garanterad ett jobb också Sjuksköterska?
  • hally

madigan skrev 2008-12-09 12:43:43 följande:

Min 10 åring kom hem igår och berättade att en kille i hennes klass hade slagit henne med en innebandyklubba. Misshandel med andra ord!Blir så förb*
    10-åriga pojkar är inte alls speciellt mogna tyvärr. Hoppas hon inte fick alltför ont!
  • hally

Snowieflickan skrev 2008-12-10 18:23:36 följande:

Någon som har tips och råd på en bra cateringfirma? Vill oxå gärna ha tips om lokaler som går att hyra för festligheter.
    Catering:
    Tyske kocken
    Hemköp
    Food
    Stina Berglund

Lokaler:
    Expolaris
    Skeria restaurang
    Idrottshallar
    Församlingshem
  • hally

Har hört att det är mättat med mäklare här i stan?
    Inget för mej iaf, är ingen säljare
    Vore ju bra annars, de är duktiga på att suga pengar ur folk, fast så värst omtyckt blir man kanske inte...

• hally

Alicia o Lovisa
    Alicia o Miranda
    Alicia o Celine
    Alicia o Carla
    Alicia o Villemo
    Alicia o Molly
    Alicia o Agnes
    Alicia o Christine

Lite svårt när man inte har en aning om vad ni gillar
    Lycka till med bebis och namn!

• hally

Hoppas ni alla har (och haft) en trevlig jul!
    Felicia6: Vilken mardrömsstart på julafton! Tur att den blev bra iallafall
    Har själv haft Elias hemma från dagis sista dagarna innan jul då halva dagis och personal haft magsjuka i omgångar. Huvva...

Vi har haft det bra, har vart hos mina föräldrar och haft det lugnt och skönt (förutom sena julaftonskvällen när ambulansen kom och hämtade min mor som hade kramp och inte kunde andas pga felmedicinering och njurstensanfall).
    Igår åkte vi förbi hos syrran på vägen hem (som mår bra efter omständigheterna med 10 kg viktnedgång efter 6 månaders graviditetsillamående, nu kan hon äta, är spe som en sticka med en fotbollsliknande bebismage men har ont pga förväxta njurar...) och åt massa mer god mat och Elias fick en JÄTTEstor lastbil med snöplog.
    Idag har vi haft månads-handlingen av livsmedel, men det var himla lugnt i matvarubutiken idag Nu ska vi iväg till sambons släkt med middag och julklappar.
    Imorrn hoppas jag vi får vara hemma heeeela dagen

Själv känns det som att det är meningen att jag ska stå i köket under kommande år; fick en potatispress, 2 kokböcker, fina köksknivar och en knivslip
    Sambon har fått en fin kaffekvarn och ett laserpass med regelsökare av mej och barnen.

Ha en god fortsättning!

• hally

Felicia6: Jo det är jätteskönt att hon kan äta igen syrran Men mager är hon och bebisen är liten så hon går på tillväxtUL varannan vecka. Gjorde iofs jag också med Nadja och syrran var också liten när hon föddes.

madigan skrev 2008-12-27 11:36:31 följande:
    nån som vet vad ögonbrynsplockning kostar här istan?
    Ingen aning, jag plockar mina själv...det värsta iallafall

Ni verkar lite inlästa på mobiltelefoner, vad ska jag ha för en? Jag vill ha en liten och smidig, inte viklucka, den ska gå bra att ringa och SMS:a med och ha en vettig kontaktbok, annars har jag just inga krav Tar inte kort med mobilen och surfar inte mycket heller. Bra batteritid är ju ett plus, min nuvarande laddar jag typ 1 gång/vecka. Tips?
  • hally

Pumpkin: Vad menar du??? Vindeln är ju världens metropol!
    Mina föräldrar bor där

Tina83: Jag har inte bott i Robertsfors själv, men det ligger ju relativt nära E4:an och på så sätt går det ju alltid att ta sej till städerna utan körkort - bra med bussar.
    Är uppvuxen i Bygdsiljum och därifrån tar man sej knappt utan bil
    Själv skulle jag också hellre bo i Vännäs, där är jättefint och mer "samhörigt" med Umeå. Tänker att om din man ska jobba i Umeå vill man kanske ha lite lättare med kontakter där? Även Vindeln är ju hur vackert som helst och där är inte heller omöjligt med bussförbindelser till Umeå. I byarna runt Vindeln - Vännäs och mot Umeå är det mycket barn och aktiviteter och som sagt otroligt vackert landskap.
    Men vantrivs du hemskt i Robertsfors så är ni ju inte fast om ni bor i hyreslgh, kanske ändå är bäst att börja så?
    Som sagt mina föräldrar bor ju inte så långt borta, men det är en skitväg och barnen blir åksjuka så vi åker inte dit speciellt ofta och dessutom jobbar min mor de flesta helgerna. Så nog saknar man dem, men vi har gott om vänner här så vi trivs jättebra ändå! Mina brorsor bor 140 mil bort och dem saknar man ordentligt, kan ibland gå mer än 1 år att man träffas :-/

Hoppas det ska gå bra för er! Lycka till!

• hally

Hallå, vad gör ni alla idag?
    Nu är jag ju AS igen och har tid att dricka gott kaffe, gå promenader och sånt
    Har lagt inte lite nya bilder i mitt galleri för dem som ääääälskar furupanel och vill ha lite bilder!
    Jag kan skicka fler alldeles i enkom om det är någon som vill ha

Svar på tråden -- Skellefteå nr.15 --