Inlägg från: maritmedm |Visa alla inlägg
  • maritmedm

-- Skellefteå nr.15 --

Skyltsöndag i stan är ju helgen innan första advent, men i orterna utanför stan så är det första adventhelgen. För att de i förorterna ska gå på sin egen skyltsöndag oxå o inte bara åka in till stan.

• maritmedm

Hägris skrev 2009-01-03 21:27:24 följande:

*överlevde*Vi tog det superlungt och käkade gott, sen sköt vi barnraketer och sen såg vi film till 12slaget... skönt!!
    Låter riktigt soft
  • maritmedm

hally skrev 2009-01-12 09:54:32 följande:

Hallå, vad gör ni alla idag?Nu är jag ju AS igen och har tid att dricka gott kaffe, gå promenader och sånt Har lagt inte lite nya bilder i mitt galleri för dem som ääääälskar furupanel och vill ha lite bilder! Jag kan skicka fler alldeles i enkom om det är någon som vill ha
    Å furupanel som är så underbart
    Här är det lungt, är sjukskriven fortfarande men har varit förbi på jobbet o sagt hej, samt kikat förbi farmor och fått mig lite lunch där
    Har mirjam på dagis ett par timmar till, sen blir det att röja lite då hon kommer hem.
  • maritmedm

hally skrev 2009-01-12 12:12:38 följande:

maritmedm skrev 2009-01-12 11:59:31 följande:
    Varför är du sjukskriven, har du vart det länge? Hoppas du mår bra ändå!Jo...det var inte LITE av furupanel i detta hus
    Har bara varit hemma sen andra veckan i dec. Jag har opererat min handled så är gipsad till ovanför armbågen, vilket gör det lite svårt att utföra mitt arbete. Är dessutom höger hand för att göra det lite bättre Så nu försöker jag hitta ett sätt att få dagarna att gå, men det är lättare sagt än gjort det!
  • maritmedm

Garderobshylla skrev 2009-01-12 12:51:05 följande:

Men då är vi ju flera som bara går hemma på dagarna och drönar, då måste vi ju träffas och hitta på nått på dagtid håller ni inte med?
    Ni kan få komma hem o städa hos mig
  • maritmedm

Garderobshylla skrev 2009-01-12 12:53:11 följande:

maritmedm skrev 2009-01-12 12:52:16 följande:
    Nja ids inte ens städa hemma hos mig så jag ids nog inte städa hos nån annan heller
    Det var det värsta
  • maritmedm

Garderobshylla skrev 2009-01-12 14:17:58 följande:

maritmedm skrev 2009-01-12 13:03:57 följande:
    Jag funderar på att skaffa städerska lr nått, men är för snål...
    Det hade helt klart varit skönt!!!
  • maritmedm

hally skrev 2009-01-12 16:12:21 följande:

Det skulle helt klart vara skönt med städhjälp...det var faktiskt inte speciellt dyrt med tanke på att hälften är avdragsgillt. Brorsan och hans fru har städhjälp, en Barbara som kommer varannan torsdag och dammar och våttrokar + en specialgrej varje gång (tex fönsterputs en gång, kakelrengöring en gång osv). Plockar undan gör de själva dagen innan och barnen tror hon kommer varje vecka, så varje onsdag plockar de iordning sina rum Fick ett samtal nu som innebär att jag är tillbaka på jobbet på onsdagmorron, gäller januari ut och sen vet jag inte. Blev iallafall 2 dagar ledigt denna gång...
    Nu då jag är gipsad så har jag ju folk i min närhet som erbjuder sig att hjälpa till med städ o tvätt men jag har så svårt för att låta andra vara i mitt kaos o röja. Tur att mirjam ändå tycker det är ganska kul att hjälpa till med dammsugning och så.
  • maritmedm

hally skrev 2009-01-13 14:54:22 följande:

Ja det måste vara lite jobbigt med gipsad handled!Mina ungar älskar att städa, speciellt dammtorka. Just det där med att plocka undan är de dock inte lika förtjusta i...dottern pysslar ju i massor och det är det värsta att städa =/Shit va stressad jag är idag...fick ju bara 2 dagar hemma så jag måste skyyyyynda mej att hinna allt!
    Om det bara vore handleden skulle jag inte klaga, men jag är gipsad hela armen, är väl ca 1dm av armen som inte är gipsad.

Är samma med mirjam, att plocka undan gör hon inte gärna men själva grovstädningen gör hon gärna.
  • maritmedm

hally skrev 2009-01-13 16:21:48 följande:

maritmedm skrev 2009-01-13 15:19:47 följande:
    Oj...du är som en fånge i det där gipset Passa på att sitta och slöa och ta hjälp av allt och alla nu då! Oj va frustrerad jag skulle vara, tur jag klarat mej från gips än så länge (som gjort för att jag ska halka och bryta nåt ben ikväll va?).
    Bäst du sitter pall på en stol ikväll då så du inte bryter något
    Jo rätt frustrerande är det ju... längtar så mkt efter att ta en låååång dusch, men som det är nu måste jag ju hålla undan armen å det tar på krafterna så blir bara korta duschar nu för tiden...
Svar på tråden -- Skellefteå nr.15 --