• ordning i oredan

Nikon D60

Är detta en kamera som lämpar sig för en småbarnsmamma som vill ta bättre bilder på barn i farten.

Vågar man köpa nytt på ex tradera?

Är 6025:-ett bra pris för en D60 med Nikon 18-135/3,5-5,6 objektiv? Paketpriserna är ju oftast 4500 med då bara med
    ?-55 objektiv vilket jag tycker verkar lite litet.

Ngn som vet?

• Svar på tråden Nikon D60
  • ordning i oredan

Motivera gärna:)

• köttbullelydnad

Har precis köpt en Nikon D80 och är såååå nöjd! Köpte det i "paketform" med kamerahus + objektiv (18-55mm) på MediaMarkt för att ta fina foton på hund, bil och lite smått och gott. Helt klart en bra kamera att lära sig på (behöver bara byta objektivet när det känns för "enkelt") och värd vart enda öre! Vilka bilder!!

• DorisDaisy

Köpte ett kit på kameraxeperten.com. Fick med väska, kamerahus, normalobjektiv, och två stora minneskort för 5300:- Kolla det.
    Har inte hunnit prova så mycket ännu, men det verkar bra. Mycket bra.

• mizzan

kan svara varför senare ikväll, var karl som sa nått om varför du skulle välja den, men kommer inte ihåg nu.. kollar med han ikväll. (Han säljer kameror själv)
    ordning i oredan skrev 2008-11-10 23:24:01 följande:

Motivera gärna:)
  • Silverscream

Har själv en Nikon D60 och är hur nöjd som helst.

Det blir grymt bra bilder, och den är väldigt lätt att handskas med.

Så jag kan bara rekommendera den.

• ordning i oredan

Tack! Tar gärne emot fler tips och synpunkter!

• mizzan

Sony A300 har optisk bildstabilisator i huset, vilket inte D60n har, utan då måste du köpa dyrare objektiv med de funktionerna.
    A300 har även Autofocus motorn i huset. Liveview (gör så att du kan se det du tar bild på LCD skärmen, som på en kompaktkamera) har A300, inte D60. Finns även fler argument, men med tanke på att A300 kit med 18-70 objektiv går på typ 4990 så är det bra mycket bättre affär.

• ElakaArne

Nackdelen med Sony är väl kanske att det är lite sämre med optik från tredjepartstillverkare som Sigma och Tamron. Men visst är Sonyn bra, även om jag föredrar Nikon själv.

Svar på tråden Nikon D60