Blue step
Hej!
Jag undrar om någon här har lånat pengar ifrån blue step?
Vi funderar på att göra det, men har hört att det inte alltid är så bra. att det kan bli dyrt.
Någon med erfarenhet?
Hej!
Jag undrar om någon här har lånat pengar ifrån blue step?
Vi funderar på att göra det, men har hört att det inte alltid är så bra. att det kan bli dyrt.
Någon med erfarenhet?
Alla lån som inte tas från en riktig bank är svindyra!!! Big NONO
Är det så illa alltså?
Japps.. räntan på ett banklån ligger på 6% hos andra långivare ligger den väl runt 25%
Vi pratade med blue step när vi skulle ha bostadslån. Dom var helt omöjliga att ha å göra med. Dom var aldrig konsekventa, jag bad om kalkylen dom hade räknat på otaliga ggr men ingen kalkyl kom. Dom ändrade ränta och kontantinsatsen EFTER det att vi fått lånelöftet! Och dessutom så var dom mycket dyrare än andra låneinstitut!! Först blev vi lovade 9% ränta sen helt plötsligt eter de att vi hade skrivit på kontraktet på lägenheten så ändrade dom sig till 11.5% Nä fy fan säger jag bara! Vi hoppade av... Hittade en mycket bättre med bättre ränta!!
Har lånat från bluestep.
pga. betalningsanmärkningar.
o räntan ligger på 10 typ.
Men så fort vi ha fått av med betalningsanmärkningarna.
ska vi ta ett lån på en vanlig bank. o betala igen bluestep.
Tycker det funkar ganska bra med bluestep fast det är dyrt.
men få man inge lån någon annanstans så tog vi de.
Anonym (Blue Bitch) skrev 2008-11-12 16:57:41 följande:
Sooofiiia skrev 2008-11-12 13:57:29 följande:
det är väl skillnad på banker och banker. Låna hos oss snabbt, smidigt, utan säkerhet och med betalningsanmärkningar-ställen" brukar ju inte vara speciellt billiga.
Vanliga banker fast mindre än kolosser som Swedbank brukar ju snarre vara bättre än storbankerna.
Bluestep tar ju från 7% och uppåt mot normala 4% idag. Så nästan dubbelt så dyrt med långt från 20%