sockerbelastning, i vilken vecka?
Om ni gjort sockerbelastning, i vilken vecka gjorde ni det? och ni som väntar andra barnet gjorde ni det då med?
Om ni gjort sockerbelastning, i vilken vecka gjorde ni det? och ni som väntar andra barnet gjorde ni det då med?
gjort sockerbelastning med alla tre barn..
första barnet i vecka 24
andra barnet i vecka 12 och 35 (det senare för att dom trodde jag hade högt socker )
tredje barnet i vecka 12
Nyfiken gul skrev 2008-11-11 11:19:57 följande:
för att jag var rejält överviktig nrä jag blev gravid o dom ville ha koll på mig redan tidigt i graviditeterna. Jag testade mitt blodsocker en gång i veckan hos barnmorskan i andra o tredje graviditeten just därför...
Nyfiken gul skrev 2008-11-11 11:24:17 följande:
Glukosbelastning i v. 12 och sedan en gång till i v. 28 (den ordinarie tiden). Anledningen till att jag fick göra en tidig glukosbelastning är att jag har en förälder med diabetes och då vill dom kontrollera för säkerhets skull eftersom det finns en ökad risk för mig att utveckla grav. diabetes.
Här i Malmö där jag bor gör man normalt sett glukosbelastning i v 28 om man är förstföderska och i v. 29 om man är omföderska.
nu me sista har jag gjort en glukosbelastning i v. 28 och v38
aha, så det så pass sent som v28-29 då får jag väl höra vid nästa besök. Det är ju ingen trevlig upplevelse direkt
Inte alls första graviditeten och i v.14 och i v.32 andra graviditeten.
jag gjorde min i v.28-29. Detta är mitt första barn.