Inlägg från: Carisma95 |Visa alla inlägg
  • Carisma95

att skriva en jobbansökan..

Om du söker så många jobb, gör du nya ansökningar för varje jobb?
    Det är lätt att man skickar "generella" CV/personliga brev och det lyser oftast igenom.

Det viktigaste att ha med är:
    * Varför söker jag till just detta jobbet/företaget?
    * Vad kan jag tillföra? Kompetensmässigt/personlighetsmässigt.

• Carisma95
    kramgrisen skrev 2008-11-11 11:49:58 följande:
    Att just ändra ansökan till att ni på tex Ica verkar så bra och därför vill jag jobba hos er.. så man nämner deras företag..
    Även om man ändrar 2-3 ord till företags namn så syns det oftast ändå att man inte riktar ansökan till just det företaget, och att man inte lagt ner arbete på ansökan.
  • Carisma95
    BlackBiatch skrev 2008-11-11 12:22:43 följande:
    Varför ska man aldrig skriva ålder?????
    För att det inte har någon som helst releverans för (de flesta) jobb..
  • Carisma95
    Flisan79 skrev 2008-11-11 12:39:29 följande:
    Troligen skriver du i meritlistan vilka år du pluggat/jobbat och då kan arbetsgivaren troligen gissa din ålder. Samt att du inom det personliga kanske skriver att du har små barn ell liknande vilket också ger ett hum.
    Nja, lite grann kanske.
    Men är du 50 år och jobbat på 10 ställen, så skriver du ju inte ner alla jobb och din studiers historia. Du tar ju BARA med det som är relevant för jobbet. Så det kan nog vara svårt för arbetsgivaren att gissa ändå.
  • Carisma95
    Nixx skrev 2008-11-11 12:44:34 följande:
    Får jag in en ansökan där ålder saknas antar jag att personen är 50+.Klart man ska skriva födelsesår...
    Har aldrigt gjort och fått jobb ändå...
    Jag skriver en ansökan efter det som de efterfrågar i annonsen. Det står ju i princip aldrig "Uppge ålder"...
    Lika lite som jag skulle ange om jag planerade att bli gravid. Vad har det med min kompetens att göra..?
  • Carisma95
    Flisan79 skrev 2008-11-11 12:46:47 följande:
    Själv söker jag jobb där foto krävs så då ser man ju ungefär hur gammal jag är.
    Nu blev jag nyfiken. I vilka yrken KRÄVS foto..? (Förutom modelljobb, det kan jag köpa)
  • Carisma95
    Nixx skrev 2008-11-11 12:58:21 följande:
     hört talas om extremfall där man har så mycket ansökningar att man delar högen i två delar och slänger den ena, med motiveringen att vi anställer inte folk med otur.
    Verkar seriöst...
Svar på tråden att skriva en jobbansökan..