• Pecado

    Elitserien ishockey 2008/2009

    Dags för en nystart av tråden tydligen. 3 månader gångna sedan den förra startades.
    Och igår blev ordningen återställd.
    Cluben upp i topp igen. Kanske bara för en omgång men ändå.
    En kanske lite turlig vinst mot Skellefteå förde upp LHC på sin rätta plats.
    En något underlig sak är ändå att folket i stan har klagat på det knackiga spelet som cluben presterat. Detta inkluderar även mig, men det har tydligen inte varit så illa. Eller är det bara så att ES i år är mycket jämnare än tidigare år? Alla kan slå alla och sen har vi fått en mycket slagkraftig nykomling i Rögle. Lägg till att Skellefteå och Brynäs överraskat positivt.

  • Svar på tråden Elitserien ishockey 2008/2009
  • MrAlpha

    En annan LHC anhängare !

    Om nu bara publiken i Linköping kunde höja sig !

    Kommer ihåg draget som var i "Stånkan". Vi drog ifrån lite igår uppe på 39 poäng.

  • Pecado

    Minns draget i Stångebro med ett leende på läpparna.
    Vilka härliga tider. Var själv med om början för WL.
    Men som så många andra från den tiden sitter man nu bekvämt i stoppad stol istället. Tyvärr måste jag säga att det har sjunkit lite i WL. Inga nya ramsor, mycket hata istället för att älska o stödja. Sen syns det mej vara en större mängd medgångsupportrar där nu än på Stånkantiden.

    Hoppas vi kan ta med oss lite poäng från norr i helgen oxå.

  • Elvirassuperpappa

    Som fanatisk HV71 fan och en total hatare utav LHC hoppas jag att denna säsong må bliva en success för mitt älskade HV.

    Ja ja Elitserien är jämnare i år än förrut många profiler har försvunnit, en sunkig fd HV71 spelare kommer försämra LHC precis som han gjorde i HV när han gottade sej i skuggan av Per Ledin. Jämtin var ett svin i HV han kommer vara det i LHC ni kommer upptäcka det med, efter det kan vi skicka han till Leksand eller nått. Det kommer stå mellan de stora 4 i år Frölunda, Färjestad, HV71 och det smärtar mej den ny betäckningen på silver LHC

  • Pecado

    Jo du har nog rätt, LHC kan inte vinna.
    Vad A. Jämtin beträffar så har jag aldrig gillat honom.
    Ända sedan tiden I AIK när LHC mötte dom i Allsvenskan.
    Detta ändrades inte under tiden i HV kan jag tillägga.
    En GRIS som är ful på banan men som gråter som en liten tös om någon petar på honom.
    Att vi nu får hit honom ser jag som ett hån mot "fansen" White Lions. Och oss övriga LHC:are.
    Det är bara att gratulera HåVe till att ni slapp honom.

  • Daniboy

    Angående Jämtin så visste ju alla att han skulle floppa i NHL, Det är en sak att vara kaxig i elitseien där han kunde gömma sig bakom Ledin.
    Men att han skulle gå till linköping fanns egentligen inte ens på kartan.
    Så hoppas han snappade upp något i NHL så han kan tillföra LHC.
    Annars så håller jag på TIMRÅ IK och nu så när dom har gjort sig av med några mindre bra spelare så är klättringen i denna jämna serien ett faktum hoppas jag.
    **********OCH MODO ÅKTE PÅ ÄNNU EN BRAK FÖRLUST HEMMA IDAG UNDERBART ATT SE*********

Svar på tråden Elitserien ishockey 2008/2009