• Pecado

Elitserien ishockey 2008/2009

Dags för en nystart av tråden tydligen. 3 månader gångna sedan den förra startades.
    Och igår blev ordningen återställd.
    Cluben upp i topp igen. Kanske bara för en omgång men ändå.
    En kanske lite turlig vinst mot Skellefteå förde upp LHC på sin rätta plats.
    En något underlig sak är ändå att folket i stan har klagat på det knackiga spelet som cluben presterat. Detta inkluderar även mig, men det har tydligen inte varit så illa. Eller är det bara så att ES i år är mycket jämnare än tidigare år? Alla kan slå alla och sen har vi fått en mycket slagkraftig nykomling i Rögle. Lägg till att Skellefteå och Brynäs överraskat positivt.

• Svar på tråden Elitserien ishockey 2008/2009
  • Daniboy

Och MODO torskade igen. då kan man vara lite glad trots ännu en timrå förlust.......

• Maddog

Stolt Djurgårdare här sedan tidig ålder....

Men de går inte så bra för dif dock =( har inte gjort de på många år nu =/

• Pecado

Se upp är väl det enda MoDo kan göra för tillfälle va?
    Men det är långt kvar till serien är färdigspelad.
    Och jämnare har detrig varit.

• Mankan23
    Svar på #1
    Linköping kommer lätt plocka hem guldet iår. Klart bästa laget. I finalen vinner dom mot färjestad.

/Hockeynörd
  • Pecado

Dom kanske har bästa laget.
    Men man måste oxå ha hjälp av en stabil målvakt.
    Och det har inte LHC just nu, tyvärr.

• Maddog

Se hur de kommer att gå för modo med deras nya målvakt...

• Daniboy

Känns som att problemet inte ligger hos målisen utan mer i hjärtat och kämpa glöden för modos del...
    Timrå har värvat en italienare som jag inte har så stora förhoppningar om men en chans ska ju han få.....

• Pecado

Vi kommer nu få se en hel del nya ansikten i ES den närmaste tiden.
    Transfern stänger ju i slutet av Januari.
    Hoppas LHC hittar en stabil målvakt. ;)

• Ordinary

Jag tror att problemet fr MoDo KAN vara målisen. Hade en diskussion om detta på mitt jobb för ett tag sedan (där jag är den enda som håller på MoDo, esten håller på Luleå). Dom menade att en spelare inte är så viktig för ett lag. Jag hävdade bestämt att det är så. Se bara vad Bartecko gjorde med Luleå. Se bara hur ett lag (t ex landslaget) höjer sig två snäpp när Sudden eller Foppa är med i laget. Det behövs bara en stark ledare/spelare i laget för att hela laget ska bli bättre. En psykologisk grej, helt enkelt. Om laget sedan har en målvakt som dom kan lita i det närmaste totalt på (ta t ex Myllys när Luleå var som bäst), så spelar hela laget bra.

En spelare gör inte allt jbbet för ett lag, men en spelare kan göra ett lag bättre. Det gäller alla, MoDo som LHC.

Svar på tråden Elitserien ishockey 2008/2009