• Anonym

Dumt att skaffa barn nu?

Har en stor bebislängtan och vill så gärna ha en liten till. Har ett barn som är 1,5 och känner att det är dags med syskon. Vi hade i stort sett bestämt oss för att köra när maken nu förlorar jobbet. Nu känns det hopplöst och allt för osäkert att skaffa barn. Men samtidigt är det en röst därinne som säger kör på ändå.

Snälla kloka, rara ni kom med era tankar här. jag behöver få lite utifrån perspektiv!

• Svar på tråden Dumt att skaffa barn nu?
  • Anonym (Kia)

Hur kommer eran ekonomi att förändras? Har du jobb som gör att det funkar endå?

• scooby

Känner ni att ni kan klara det ekonomiskt iaf? Ett barn kostar ju inte så mycket i början, speciellt inte när man ammar. När det är andra barnet så kanske det finns mycket att ärva oxå när det gäller saker och kläder. Sen kan man ju shoppa billigt på Tradera oxå jag tycker att barnbidraget täcker det mesta så här i början. Man kan ju göra det så billigt för sig som möjligt, tex genom att laga egen barnmat när det är dax för det osv. Vi skaffade barn fastän vi båda pluggade med CSN och då lever man ju inte fett precis - men det funkade bra ändå Jag skulle ha kört på!

~~Stolt mamma till Albin och Nora ~~
  • Ellensmamma

Din man kommer ju ha ett bra tag på sig att söka nytt arbete innan den nya bebisen börjar kosta pengar, det är ju nästan bara kostnad för blöjor i början...
    Jag säger: lita på ditt hjärta o försök med bebis om ni längtar så, det hade vi gjort.

• Anonym

Jag har ett jobb som jag tjänar okej på, men som inte är fast, även om sannolikheten är stor att jag kommer få vara kvar på ett bra tag framöver. Spontant känns det ju som om chanserna är stora att maken hittar ett nytt jobb inom de 9 mån+ innan det kommer nån bebis. Men det känns ändå som ett oklokt beslut.
    (Hjärtat säger en sak och hjärnan en annan)

• Anonym

Det finns många som skaffar barn av fel anledning eller trots att de inte har en rimlig chans att få försörjningen att gå ihop. Inte så väldigt klokt anser jag. Ni däremot verkar ju försöka hålla koll på ekonomin och har en längtan efter ett barn till som därför säkert kommer få det toppen oavsett om det blir lite knapert en tid. Lyssna på hjärtat! Du kanske inte blir gravid direkt heller ju.Bara att köra tycker jag!

Svar på tråden Dumt att skaffa barn nu?