1:8 på nupp test :(
Va på ultraljud på i fredags, fick beskedet 1:8 på nupp testet. Ska göra FVP om två veckor. Fy, vill inte att det ska vara nåt fel på lilla pyret. Någon som har erfarenheter av detta ??
Va på ultraljud på i fredags, fick beskedet 1:8 på nupp testet. Ska göra FVP om två veckor. Fy, vill inte att det ska vara nåt fel på lilla pyret. Någon som har erfarenheter av detta ??
Fy vad trakigt for dig. Hoppas allt gar bra. Har tyvarr ingen erfarenhet ville bara peppa dig lite...
vad är normalt värde då?
Proppen det behöver inte betyda så mycket!! Förstår att du är jätte orolig men vet flera som fått liknande siffror och sen gjort fvp som visat tvärtom (nu är de föräldrar till helt friska små underverk)!! Nupp är inte speciellt säkert alls så vi hoppas på ett mycket bättre resultat från fvp och att ni inte ska behöva gå runt och oroa er för länge. Kram!!
Hoppas allt går jätte bra er! Har varit i samma sits och väntan är jobbigast :(
Jag har varit och gjort fvp i dag. Jag hade gjort nupp + blodprov och landat på 1:89. Det var hemskt när jag fick det beskedet. Vi bokade fvp-tid, jag har varit ledsen till och från hela tiden fram till i dag. Fvp gjorde inte ont, men det var väldigt obehagligt, en nål in i livmodern och i närheten av mitt barn. I em har jag haft småvärkar (ty mensvärk), vilket tydligene normalt. Nu ska jag bara vänta, en vecka, som redan känns hur lång som helst och jag vill bara ha ett bra besked. Vet inte vad jag gör med ett dåligt besked.... Jag har fäst mig vid min mage och han som bor därinne och skulle inte kunna tänka mig att inte få träffa honom i Maj.
Jag lider med dig!!! Har du berättat om din graviditet ännu? Jag har inte berättat för nå'n, men kanske det hade varit enklare om man hade haft nnå'n och prata med. Min man är kass på sån't här. Sen känns det som att det är vi som kommer att få barn, fast jag som ev. kommer att få missfall, vad han säger om ett ev. ds barn vette' fåglarna. Var stark och stå ut! Oddsen är i alla fall på din sida, större chans att allt är normal än att det inte är det. Lycka till!
Ville bara skriva att jag så väl känner igen mig i din/er situation! Jag hade också högrisk efter KUB test, och det var en sån oerhört fruktansvärt jobbig väntan, inför FVP och sedan väntan på svaret. Jag höll på att bryta ihop! Sedan visade det sig att barnet inte hade Downs, vilket vi hade fått hörisk på.
Jag håller alla tummar att det ska gå bra för er!!
Styrkekramar!
Hur gammal är ni som gjort test?
Här i forumet har flera med resultat på hela 1:2 (högsta sannolikheten) ändå fått barn utan avvikelse!
Bra Röda! Det är lite sådär jag tänker oxå. Det är skillnad mellan liv och död, men DS är faktiskt något man lever med. Jag känner en liten flicka med DS och hon är alldeles underbar.
En dag kvar till besked för mig! Livmodern har slutat krampa efter FVP. Missfallsrisken "känns" som att den är över. Men jag vet inte hur länge man ska sitta som på nålar över det.
Tänk på att NUPP inte är något tillförlitligt utan endast en riskbedömning!
Hoppas FVP går bra, och att ni får snabbt svar.
Lycka till!!