• Proppen1

1:8 på nupp test :(

Va på ultraljud på i fredags, fick beskedet 1:8 på nupp testet. Ska göra FVP om två veckor. Fy, vill inte att det ska vara nåt fel på lilla pyret. Någon som har erfarenheter av detta ??

• Svar på tråden 1:8 på nupp test :(
  • Proppen1

040609 Japp, vi har berättat för dom flesta, det känna skönt att dom vet vad man går igenom tycker jag. Jag hoppas att allt kommer att gå bra för oss.

• Cordeliae

Jag förstår att det är HEMSKT men försök att tänka att om du hade haft EN chans på åtta att vinna på ett lotteri så hade du säkert inte trott att du skulle vinna för att oddsen varit för dåliga...

Hoppas du förstår hur jag menar och lycka till!!!

Jag gjorde fvp igår och om du inte har gjort det förrut så kan jag säga att det sticks inte mer än ett vanligt blodprov. Det svider lite. Mitt tips är dock att blunda för nålen är lång och det är väl lite "onödigt" att ha sett den

• Siki

Jag fick 1:2 på KUB testet pga 9,9 i nackspalten.
    Ställde direkt in mig på att inte känna eller tänka på att jag var gravid förräns jag fått besked på vad som gällde.

Båda svaren ang FVP var OK och även alla (4 st)UL var ok, ang dessa var ett hos Barn cardiologen som enbart kollade hjärtat. Det var jobbigt att vänta på alla svaren innan man visste men när de visade ok kunde man ändå inte slappna av för läkarna ville fortsätta ett tag till.
    Först när jag var i vecka 20+0 fick jag besked att de inte kunde hitta något fel och att barnet växte som det skulle.

Är nu i vecka 29 så det återstår fortfarande att vänta och se så allt är ok vid förlossningen. Men allt känns så jag tror på det bästa.

Lycka till du med.

Håller med Cordeliae att du ska blunda när de tar fram nålen, det gjorde jag med

• Proppen1

Hej. Vi fick reda på att vi har en frisk liten flicka att vänta oss i Maj :)

• mammapuh

Proppen1 skrev 2008-12-10 12:46:37 följande:

Hej. Vi fick reda på att vi har en frisk liten flicka att vänta oss i Maj :)
    Vill inte vara negativ men allt syns inte på fvp! Känner själv en tjej som fick dåligt på nupp och som fick ett bra resultat på fvp som sen fick ett barn med ett mycket svårare handikapp än Downs syndrom! Hon önskade efteråt att hennes barn också hade Downs syndrom som min dotter! Har man ett så dåligt resultat på nupp kan det ju vara andra fel, har du varit på organscreening?

Nåja oavsett så kommer du att älska din flicka så grattis till dottern oavsett vilken form hon kommer i!
  • Team J

Åh vilken fin film! Så söt tjej:)

Svar på tråden 1:8 på nupp test :(