Inlägg från: Thalis |Visa alla inlägg
  • Thalis

Mia - Sanningen om gömda del 2

I början så trodde jag lite på Monica men pga allt som hänt har hon förlorat trovärdigheten

Jag dock en fundering om boken.

Tydligen har "Mia" skyddad identitet här i Sverige, men då undrar jag hur Monica Antonsson fått tag i protokoller och allt annat som hon säger sig ha.

En annan fundering(hade visst fler än en ) varför har "Mia" skyddat identitet om "Osama" är ett oskyldig litet lamm?

Den som skrattar sist.... .......förstod inte skämtet
  • Thalis
    Angelx skrev 2008-11-11 19:20:23 följande:
    Hon har "grävt" fram protokollen Välkommen hit föresten ....tant Greta också såklart Kul att ni hängde på.
    Åh,ja för det går ju att göra!
  • Thalis
    Angelx skrev 2008-11-11 19:20:23 följande:
    Hon har "grävt" fram protokollen Välkommen hit föresten ....tant Greta också såklart Kul att ni hängde på.
    Emmel skickade länken!
    Vi eleka,okunniga,spekulativa och korkade småbrudar måste hålla ihop
    Tack
  • Thalis
    Tant Greta skrev 2008-11-11 19:25:34 följande:
    Ni är det bara 20 dagar kvar innan boken kommer!Tjohoo!
    Jaha och?

Jag trodde att det skulle bli årets catfight men nu har MA visat att hon inte är ett lejon utan bara en kattunge så spänningen har försvunnit
  • Thalis
    Emmel skrev 2008-11-11 19:31:31 följande:
    Håller med dig till viss del... eller i det mesta faktiskt. Men jag anser att OM Osama inte fullt det monster som utmålas i Gömda och så är Mias öde inte riktigt lika graverande som jag trodde. Då känner jag mig ljugen för. Jag anser att även Osama har rätt att få sin syn på saken hörd OAVSETT vad han gjort. Sedan väljer jag vad jag ska tro på.
    Absolut ha Osama inte gjort allt som det står i boken så måste ha få upprättelse, MEN han bör aldrig ursäktas för den misshandel ha gjort sig skyldigt till oavsett hur ringa det varit.
  • Thalis
    Emmel skrev 2008-11-11 19:41:38 följande:
    Nej absolut inte. Självklart ÄR han en person som har misshandlat... Ja, jag kallar det så, inte "pucklat på". Och han är inte oskyldig...
    Jag hoppas verkligen på att han får upprättelse om han inte gjort allt som "Mia" påstått!
    Tyvärr så tror jag att valet av författare kommer att stå honom till last,då hon inte alls verkar seriös. Och niu skriver jag inte detta för att vara elak utan för att det är vad jag tror .
  • Thalis
    nonayti skrev 2008-11-11 19:55:27 följande:
    absolut håller med, alla har ju rätt att berätta sin sanning, och om nu visar det sig att osama är inte skyldig till allt så förstår jag att han vill ha upprättelse, men det jag menar med min inlägg, även om han är nu oskyldig till mycket som mia berättar så är han fortfarrande en misshandlare. jag får intrycket från MAs block att osama är offer och mia är den onda. får en känsla att den boken vill bara få oss att tycka synd om osama, och att han har varit offer till mias lögner, och att nu är det synd om honom och att han hade en orsak till misshandeln. klart att sanningen måste komma fram, men jag kommer aldrig tycka synd om osama, han är ju misshandlare, jag kommer kanske tycka mindre synd om mia om det visar sig att hon har ljugit men aldrig synd om osama eller se honom som offer,blå fisk skrev 2008-11-11 19:44:08 följande:
    Precis så känner jag och det är en av orsakerna som fått mig att tycka att författaren inte är den mest seriösa.
    För hur kan man ursäkta en misshandlare bara för att han fick en månads fängelse?
    Och får man skyddad identitet om brottet är så ringa att den bara ger en månad?
  • Thalis
    Centurion skrev 2008-11-11 19:55:51 följande:
    Hej
    Kul att även du hittade hit
  • Thalis
    Sexymala skrev 2008-11-11 20:03:18 följande:
    Det skall helt klart blu riktig intressant med den nya boken. Den kommer aldrig få mig att ändra "tycke" om Gömda och Asyl. De är bra och bra romaner. Sedan skall det bli kul/intressant att läsa vad Monika har att säga om allt helt enkelt. Men, jag är ruskigt nyfiken på en fråga. Hur i hela fridens namn har i så fall Mia lyckats få asyl i USA!? Det är ju USA, AMERIKA, vi pratar om... Ett av världens typ krångligaste länder. Med världens kångligaste och svåraste samhälle. Och att få asyl i USA kan ju inte vara lätt? Detta skall bli ruskigt intressant.
    "Mia" som är lågutbildad (alltså dum enligt en viss person),som gick speciallklass och bara var mat-tant har lyckats lura myndigheterna i USA.
  • Thalis

Boken med samma namn som det står i TS.

Svar på tråden Mia - Sanningen om gömda del 2