nonayti skrev 2008-11-11 19:55:27 följande:
absolut håller med, alla har ju rätt att berätta sin sanning, och om nu visar det sig att osama är inte skyldig till allt så förstår jag att han vill ha upprättelse, men det jag menar med min inlägg, även om han är nu oskyldig till mycket som mia berättar så är han fortfarrande en misshandlare. jag får intrycket från MAs block att osama är offer och mia är den onda. får en känsla att den boken vill bara få oss att tycka synd om osama, och att han har varit offer till mias lögner, och att nu är det synd om honom och att han hade en orsak till misshandeln. klart att sanningen måste komma fram, men jag kommer aldrig tycka synd om osama, han är ju misshandlare, jag kommer kanske tycka mindre synd om mia om det visar sig att hon har ljugit men aldrig synd om osama eller se honom som offer,blå fisk skrev 2008-11-11 19:44:08 följande:
Precis så känner jag och det är en av orsakerna som fått mig att tycka att författaren inte är den mest seriösa.
För hur kan man ursäkta en misshandlare bara för att han fick en månads fängelse?
Och får man skyddad identitet om brottet är så ringa att den bara ger en månad?