Inlägg från: Fizzzy |Visa alla inlägg
  • Fizzzy

Mia - Sanningen om gömda del 2

Man kan ta reda på hennes personnummer på ett enkelt sätt. Vet man bara hennes riktiga namn ringer man till grund eller gymnasieskolan hon en gång gått på så får man personnummret.

• Fizzzy

Spelar ingen roll!
    När man har skyddad identitet gäller det från det man får det, att man inte kan få fram uppgifter om personen ifråga! MEN man har ju ett förflutet liv innan den skyddade identiten trädde i kraft och där finns inget skydd.

Tilde89 skrev 2008-11-22 17:22:01 följande:
    inte om hon har skyddat identitet. hennes riktiga namn vet vi ju redan.
  • Fizzzy

Alla grund och gymnasieskolor har personnummer på klasslistorna.

Tilde89 skrev 2008-11-22 17:36:52 följande:
    det enda du kan få fram vär var personen tidigare bodde.
  • Fizzzy

Det finns ett fåtal personer i Sverige som får nytt personummer varje år, kanske mellan 2-5 st... då är det svårare att hitta personen ifråga, MEN en "vanlig skyddad identitet" är inte så säkert igentligen, för vill någon hitta en så är det inga problem.

Fizzzy skrev 2008-11-22 17:42:14 följande:
    Alla grund och gymnasieskolor har personnummer på klasslistorna.
  • Fizzzy

Exakt så... ungefär...
    Folk verkar tro att skyddade personuppgifter är någon slags 100% skydd och det är det inte... för som jag skrev tidigare så har man faktiskt ett förflutet INNAN man fick skyddade personuppgiter och där finns inget skydd!

minami skrev 2008-11-22 17:45:35 följande:
    Svar på #2218hej minami här. Vill bara säga en sak den som ringer hem till oss kan gärna säga sitt namn. Om du/ni har hågra frågor så svara vi gärna på dem. Men lägg inte på luren bara, vi svara även om de kommer i från USA. Och Tilde om du söker på personen får du fram alla uppgifter fram till den personen får hemliga person uppgifter. dvs personnummer via betyg, adress mm Hälsningar Mi och Levi
  • Fizzzy

Vad ska man med hennes personnummer till igentligen? Och OM man nu skulle hitta henne i USA... so what? Jag förstår inte riktigt?

Jag själv har aldrig sett någon logik i böckerna.... man går ut och skriver sin historia, är hemlig med namn, platser etc etc
    för att till slut skriva vart man "befinner" sig... ser absolut ingen logik?!

• Fizzzy

Vad menar du? Hon har ju skrivit t.o.m en hel bok om det? Om jag inte minns fel så heter den Asyl?
    Jag tror iof att hon inte alls bor i USA...

Tilde89 skrev 2008-11-22 18:10:37 följande:
    hon har ju aldrig skrivit exakt vart hon befinner sig...
  • Fizzzy

Jag tycker att folk ska få spekulera och blogga hur mycket som helst... finns kvinnor med hundra gånger värre historier, Mias är endast unik på det viset att hon tjänat åtskilliga miljoner...

• Fizzzy

Jag tror att Mia haft en historia som Liza sedan gjort om och laggt till, sedan har väl Mia själv fortsatt...
    Vill bara säga att 1995 eller när den första boken skrevs så var skyddade personuppgifter något HÖGST unikt och mycket, mycket ovanligt... klart att Liza såg en potens i det för att utvecka en story..

Cerdrica skrev 2008-11-22 19:07:36 följande:
    Men kommer du tro på vad andra skriver? Jaja, var och en gör så klart som de vill. Jag vet inte riktigt vad jag tror. Jag tror inte längre på att Gömda och Asyl. Jag tror inte att Monica skulle skriva och marknadsföra en sådan här bok om hon inte haft väldigt starka bevis. Men vem har lurat vem? Har Liza "skapat" Mia-karaktären och sen har Mia gått till överdrift? Har Mia överdrivit och Liza inte haft någon chans att kolla hennes historia innan hon skrev den? Det ska bli mycket intressant att se vad Monica har att komma med. När jag läst boken ser jag fram emot mer diskussioner.
  • Fizzzy

Då har du skyddade personuppgifter alltså? För annars kan du ju inte ha "hemlig adress"?!

Tilde89 skrev 2008-11-22 20:02:25 följande:
    har redan asgt vem jag är. Anna Tilde (namn) (efternman) har inte lust att avslöja för mycket då jag faktiskt har både hemligt nr och andress.
  • Fizzzy

Kan f.ö tillägga att det inte finns någon Anna Tilde i Sverige... förstår inte varför folk ljuger...Ingen har tvingat dig att överhuvud säga vad du heter

• Fizzzy

Konstigt att du har skyddade personuppgifter och är så dåligt insatt i vad det innebär

Tilde89 skrev 2008-11-22 20:10:50 följande:
    ja
  • Fizzzy

Jag bryr mig inte mer än det jag kan läsa mig till vad du skriver, innan skrev du något ang skyddade personuppgifter som inte alls stämmde och sådant är ganska irriterande att någon hävdar något när det inte stämmer

Tilde89 skrev 2008-11-22 20:15:39 följande:
    varför bryr du dig?
  • Fizzzy

Jag tycker också att det är konstigt att vilja diskutera sitt namn här på ett forum?!

LillaLinan skrev 2008-11-22 20:17:40 följande:
    men varför diskuterara vi Tildes riktiga namn, jag vill int lämna ut mitt namn på nätet hur som helst. det måste väll alla här inne förstå??
  • Fizzzy

Ursäkta men vad är det med dig? Jag bryr mig inte alls vem du är eller har på något sätt forskat i det, jag har bara svarat på dina inlägg

Tilde89 skrev 2008-11-22 20:21:22 följande:
    du får skapa en egen tråd hurvida jag är anna tilde eller inte.
  • Fizzzy

jag påstår inget, jag sökte på www.ratsit.se och fick inte fram något, varför vet jag inte och får fortfarande fram 0 träffar.... usch vad du är otrevlig...

Tilde89 skrev 2008-11-22 20:32:49 följande:
    du påstår att det INTE finns någon Anna Tilde i sverige. fast att motsatsen är bevisad.
  • Fizzzy

JAG får FORTFARANDE fram o träffar VARFÖR vet jag inte och det är så himla oviktigt, är det viktigt för dig så fortsätt!!

Tilde89 skrev 2008-11-22 20:36:29 följande:
    du kna inte ha fått noll eftersom söker man på anna tilde får man fram 14 träffar (samma med birthday.se) www.ratsit.se/BC/Search.aspx
  • Fizzzy

Ja det gör jag och får fram O träffar, jag bryr mig inte och förstår inte varför någon ev drar upp sitt ev namn på ett forum??!

Tilde89 skrev 2008-11-22 20:41:20 följande:
    söker dui på förnamn: anna tilde ????
  • Fizzzy

Men hallå, läser du vad jag skriver? JAG skiter i vad du ev heter eller vem du är! Tycker att du är obehaglig!

Tilde89 skrev 2008-11-22 20:45:38 följande:
    sök igen för alla andra som söker får fram 14 träffar.
Svar på tråden Mia - Sanningen om gömda del 2