Brittan skrev 2008-11-18 09:02:12 följande:
Lillabus81 Då är nessebar verkligen rätt ställe att åka till. Nessebar ligger på en ö och förbinds med fastlandet via en bro. Ön består av många mysiga hus och gränder och man hör fåglarna låta. I gränderna finns det en marknad med flera hundra försäljare, många restauranger, affärer med mera. När det gäller maten var vi nöjda med den. Både maten och ölen är billigt.Vill man gå över till fastlandet tar det inte många minuter och det finns en strand som sträcker sig bort till Sunny Beach och det tar väl runt 1,5-2 timmar att promenera dit. Det går dessutom att ta båt mellan Nessebar och Sunny beach och det var väldigt vackert att se Nesebar från havet.Vill ni åka runt i Bulgarien går det bussar från Nessebar till andra byar´.
Tog det er 1,5-2 timmar att gå till Sunny Beach från Nessebar???? När jag bodde i SB (jobbat som reseledare i SB och Nessebar 2003/2004) så cyklade man dit på 10 minuter och då tog man huvudvägen, gick man längs stranden tog det max 30 minuter...
Har du funderingar så ställ frågor, jag kanske kan hjälpa.
Mitt favvo-hotell heter Jeravi och ligger i SB utmed stranden, fina rum, trevlig pool och nära stranden. Apollo har detta hotell.