• ius lexis

Hur har ni de hemma ni bonusföräldrar?

Jag har inga barn sedan förut, kan´göra skillnad. Hos oss sköter biosar skola och läkarbesök, tror inte bio vill ha med mej, vill ju helst inte träffa mej ens, det respekterar jag även om jag personligen inte ens skulle låna ut min hund till någon jag inte känner och absolut inte mina barn.
    Mannen tar absolut mest ansvar för sina barn, jag är inte barnens mamma, det har dom redan. Det kan ha med att göra att jag valt att inte bli mamma till egna barn för då hade vi ju självklart inte gjort skillnad. Men jag vill inte ta föräldraansvar! och barnen har 2 bra föräldrar. jag är pappas sambo som har vuxenansvar mot barnen men ej föräldraansvar.
    Men visst!! jag tar barnen när mannen inte kan, lagar mat och städar, badar och är med på alla aktiviteter som mannen. jag tar dom om inte mannen kan osv. men han lagar ofta frukost och på helgerna till barnen utan mej. då är de ensamma och jag får vara ensam lite. Vid lunch återförenas vi och de käkar medans vuxna äter enklare. eller så kommer min underbara sambo med frukost på sängen åt oss.
    Barnen och jag funkar bra, men jag vill inte alltid vara mitt uppe i dem, jag har nog inte valt mammarollen utan snarare vuxenrollen. Fast iof så är det bara lör morgon jag är lite för mej själv. så vi är väl uppe i varandra ändå...

Svar på tråden Hur har ni de hemma ni bonusföräldrar?