• Anonym

Blodblandade flytningar

Jag är gravid i v 7, och i går kväll så fick jag lite blodblandade flytningar, men nu på morgonen är dom borta igen.. hade inte ont.. hade sex kvällen innan om det kan bero på det?? nån som vet om man ska oroa sig för missfall eller om det bara är för att slemhinnorna är sköra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-12 09:55
    Jag tänkte ringa bm, men hon har telefontid först senare idag.. men man hinner bli så orolig..

• Svar på tråden Blodblandade flytningar
  • Anonym

Jag har haft blodblandade flytningar upprepade gånger.. Flera gånger från v 7 till v 11-12. man blir ju sjukt orolig, men för mig har det då gått bra.
    Som ajg förstått är det väldigt vanligt med blodblandade flytningar. Jag själv fick göra ett vul i v 9 pga dessa och man kunde inte alls se varifrån blödningen kom. Så det kan nog mycket väl bero på sköra slemhinnor

• Puman78

Man kan få en liten blödning i samband med sex pga av att slemhinnorna är lite sköra.
    Men är du orolig ta kontakt med gyn och fråga om du kan få en tid.

• Anonym (jag också)

Jag har fått mycket blödningar de senast eveckorna efter sex. Jag är i v 33 nu så vi kan inte ha sex alls längre utan att det börjar blöda, spelar ingen roll hur lugnt vi tar det. Har varit i kontakt med förlossningen när det hände första gången och de sa att det inte var ovanligt, pga sköra slemhinnor. Minns att det kom lite blodblandade flytningar någon gång i början också efter sex men numera blöder det rejält.
    Du kan ju alltid ringa en BM och höra dig för om du är orolig.
    Lycka till

Svar på tråden Blodblandade flytningar