Maddeliix skrev 2008-11-12 12:31:52 följande:
tack för båda era svar.. jag vågar ju inte ta mina insomningstabletter /muskelavslappnande för natten eftersom jag ammar men ändå när jag vaknar (efterdom otroligt få timmarna jag sovit) så har jag inte lika ont så jag går upp, klär på ungarna, kör ena till dagis, gör frulle osv men sen är det bara pang så ligger jag där.. så tar jag två tabletter (som inte hjälper ibland men ibland fungerar det) och då kan jag hålla igång ett tag men sen säger det pang och så kan jag inte gå..kan det vara så otroligt olika från timme till timme verkligen?
Om du har tagit värktabletter så borde det ju kännas bättre, men sen slutar ju de verka efter ett tag och då kan det nog snabbt bli värre igen.
Det är verkligen inget vidare att ha ryggskott. Vissa gånger har jag inte ens kunnat ta mig upp ur sängen eller soffan utan hjälp eftersom det gjort så fruktansvärt ont. Men så småningom går det ju över, tack och lov. Men det kan, som sagt, ta ett tag innan det känns helt bra. Den värsta intentensiva värken brukar dock vara de första veckorna, bara.
Men sen, när det känns bra igen ... försök att tänk på hur du lyfter saker eller på vilket sätt du tar upp saker på ... böj helst inte ryggen, utan använd benen så gott det går. Det har jag varit slarvig på innan och sen är jag plötsligt där igen. Men nu, sedan det senaste ryggskottet, så har jag tänkt extremt mycket på hur jag rör mig ... och sätter mig oftare på huk nu när jag ska komma åt saker på en lägre nivå. Hittills har det ju funkat bra, i alla fall. Bättre än förut.