• Anonym

jag har blivit anmäld på jobbet

jag är timvikarie sen 9 månader tillbaka.
    Jag går på ett schema 100% men valde att gå på detta schema på tim.

Nu har det kommit in en anonym anmälan till chefen,att jag varit påverkad av alkohol på arbetet vid några tillfällen.
    Vad kommer hända mig?

Detta är givetvis inte sant,men hur kan jag bevisa detta?
    Kommer jag få sparken?

• Svar på tråden jag har blivit anmäld på jobbet
  • Anonym

Lite dum fråga men är du kille eller tjej? För jag läste tidigare en tråd om en som ringde chefen och berättade att h*n misstänkte att den bekanta var påverkad på jobbet. Även det en timvikarie som jobbar 100% som du om jag minns rätt... Och det handlade om en kille. Det vore inte första gången här på fl man läser trådar av människor som skriver om samma saker...

• Anonym

Jag är tjej,och detta fick jag veta idag.

Mitt schema är på 75%,men jag valde att vara timanställd fortfarande för då kan jag jobba upp till 100% varje månad,vilket jag gör hela tiden.
    Hade jag haft ett riktigt vikariat hade jag bara fått jobba 75% och resten årsarbetstid.

• Pysse

Är du med i facket ? Ring och hör vad du har för rättigheter och skyldigheter.

• Kjell2

Troligtvis kommer ingeting hända. Väldigt svårt att påvisa att du faktiskt varit påverkad eler misskött ditt arbete.

Vad som kan hända är att chefen i framtiden koller upp dig lite extra.

/Kjell

• Anonym

Okej då handlar det inte om samma. Sorry! Men det har faktiskt hänt att två skriver om exakt samma sak fast från olika synvinklar... Men det är verkligen hemskt sånt här! Hoppas det löser sig! Fast jag tror inte du får sparken om inte det finns något bevis. Annars kan ju vemsomhelst ringa till någons chef och ljuga sig blå så att den anställde blir avskedad...

• Waldo

Nu jobbar jag i en helt annan branch, men om det uppkommer att någon har alkoholproblem eller att det misstänks, har vi som första insats att man får gå och lämna blodprov samt samtal med kurator.
    Blodproven lämnas oregelbundeet och personen vet inte när det kommer

• Anonym

Måste bara fråga - har du bantat på sistone? När jag bantade väldigt häftigt under ett halvår -gick ner 25 kg - så luktade min andedräkt aceton. Min man märkte det och undrade flera gånger om jag hade druckit likör

• aronnax

Dom sparkar dig inte utan bevis.
    Du kanske kan erbjuda dom att få "blåsa" dig då och då?
    Har du varit bakis? då kan det lukta ordentligt dagen efter?
    Jobbig sits..

• Anonym

Bakis kan jag ha varit,det händer.

Jag jobbar på hemtjänsten,men jobbar mycket med tyngre personer.
    Nej,bantat har jag inte gjort,men tack ändå.

Ingen fara anonym som blandade mig med någon annan,sånt händer.

Jag valde att inte bli medlem i facket.

Om man måste lämna urinprov då och då,måste jag vara nykter hela tiden,tex inte få festa till det då jag är ledig?

Svar på tråden jag har blivit anmäld på jobbet