• tii

Någon som minns Alex?

Jag minns att jag älskade ett barnprogram när jag var liten om en mus som hette ALex. Han hade en gulvit randig katt på hjul.
    Jag minns inget mer, mer än att jag älskade programmet, och har fortfarande kvar ett gammalt brevpappers"fodral" med honom på. Tror barnprogrammet gick 87- eller senare.

Har försökt och googlat, och idag hittade jag äntligen lite bilder (har letat i flera år. )

Men är det någon mer som minns det här???

www.planete-jeunesse.com/sources/series.php3&sec=1

• Svar på tråden Någon som minns Alex?
  • Fru annmi

Née,när gick denna?
    Har aldrig sett,men såå söt

• lördagsgodis

Har faktist några gamla vidioband med Alex här hemma, sen när min son blir lite större så kommer han nog illa att titta på dom eftersom även han heter Alex

• tii

Jag tror det gick 87.

lördagsgodis skrev 2008-11-12 13:34:33 följande:
    Har faktist några gamla vidioband med Alex här hemma, sen när min son blir lite större så kommer han nog illa att titta på dom eftersom även han heter Alex
    HAR DU????? men gud.. kan man kopiera dom på nåt sätt? Jag har letat i ÅR efter det här barnprogrammet.
    Ingen har kommit ihåg det.. haha.
  • Fru annmi
    tii skrev 2008-11-12 13:38:25 följande:
    Jag tror det gick 87.
    HAR DU????? men gud.. kan man kopiera dom på nåt sätt? Jag har letat i ÅR efter det här barnprogrammet. Ingen har kommit ihåg det.. haha.
    Hmm...Borde ju ja' sett då,tycker ja
    Men..Jajja! Söt va' han iallefall
  • tii

Fru annmi skrev 2008-11-12 13:40:03 följande:

Hmm...Borde ju ja' sett då,tycker ja Men..Jajja! Söt va' han iallefall
    Haha. Ja, jag är inte säker, men tror att det kan ha gått runt jul eller något, det var nog inget program som gick länge, eftersom ingen minns han.
  • riboflavin

På tyska men ändå rätt underhållande :)

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Bra11an

Som jag minns det var han med på vinterlovsmorgon. Som jag har letat, tack för länken, äntligen ???? Skönt att veta att jag inte är galen och att han faktiskt finns, trodde nästan jag inbillat mig då jag minns det så väl men ingen annan ????

Svar på tråden Någon som minns Alex?