• Tessou

Kan man tvätta babygym i tvättmaskinen?

Köpte ett Babygym på Tradera, ''som nytt'' och ''inga fläckar'' stod det.. Det första jag ser är en ganska stor fläck i mitten typ - kanske 2 cm i diameter och även en mindre på själva kanten..

Har mailat ang. fläckarna men ej fått svar än.. Så jag undrar om man kan tvätta gymmet (ej bågarna såklart!) i tvättmaskinen?

• Svar på tråden Kan man tvätta babygym i tvättmaskinen?
  • Nufsan

Är det Fisher price gym? jag har iaf tvättat mitt!

♥ღ♥Mamma till världens bästa tjejer: Moa 9403, Matilda 9610 och lilla Jonna 0710♥ღ♥
  • Nufsan

Okej, men jag hade då tvättat det på 30 grader!

♥ღ♥Mamma till världens bästa tjejer: Moa 9403, Matilda 9610 och lilla Jonna 0710♥ღ♥
  • gagge

det är ett sånt mjukt med stoppning va?!

Har själv ett bambino... det går utmärkt att tvätta 40 grader, utan bågarna då så klart

Mina älskade två prinsessor!
  • Tessou

Ha ha, såg nu att denna säljare har tvättat sin i maskin!

• gagge

ja, klart du kan tvätta det... kör det på 30 grader som förra talare skrev.

• Tessou

gagge;
    Okej, låter bra.. lite orolig över att plastfågeln, solen och blomman ska lossna..

• gagge

bara att sy på dom igen

• Tessou

gagge;
    Ha ha, ja det förstås.. Men fågeln piper om man trycker på den, solen har en spegel på baksidan och blomman prasslar.. får hoppas att inget av dessa förstörs i vatten..

• gagge

Kan jag itne tänka mig, annars får ut plocka av dom innan och sen sy på dom igen. Sen kan du ju alltid ha barnet liggandes på en filt el handduk i babygymmet så behöver du ju inte tvätta det varje vecka

• Tessou

gagge;
    Näe, jag tänkte också att det vore bra att ha en filt på gymmet.. Men ska iaf prova och tvätta nu till helgen då vi har tvättstuga, får hoppas fläckarna går bort... Men jag ska prova i 30 alltså, inte 40 - för denna säljare i länken hade ju tydligen tvättat i 40 och hennes saker ser ut att sitta kvar!

• gagge

kan ju börja med 30... går det inte bort så kör in det en gång till på 40

• Tessou

gagge;
    Japp, fast då måste den nog torka först för det är nog svårt att se när den e blöt?

• gagge

haha, kör med en hårfön över där fläcker var

• Tessou

gagge;
    Ser nog kul ut om jag sitter med hårblåsen i tvättstugan.. Ja ja, får se hur jag gör.. håll tummarna på att det går bort!
    Tack för alla tips!

• gagge

hehe var god och lycka till!

Svar på tråden Kan man tvätta babygym i tvättmaskinen?