• inoka

"De som är adopterade borde veta bättre än att försöka hitta sina biologiska föräldrar"

Jag har hittat hela min familj i srilanka sen ngr år tillbaks men jag hade aldrig gjort det om inte mina a.föräldrar tyckt det var ok. De skulle aldrig ha hindrat mej i vilket fall. Nu blev det så att min pappa var den drivande länken i det hela och vi hade riktigt kul i vårt letande och de var även med vid första mötet och min biomamma tackade min a.mamma för att de givit mej kärlek och att de givit mej ett gott hem. Det var så starkt dem emellan.
    Så för mej och min familj är det bara possitivt att jag fann min familj i srilanka.
    Ett barn på dagis sa häromdagen till min dotter att Hon var svart..

Ja men min mamma är från srilanka, där är man bruna

Ja, kontrade ungen med..min mamma är oxå från ett annat land(polen) men hon är inte svart för det.

Då svarade min underbara dotter att
    Vilket land man än kommer från är man lika fin för det :)

Lite ot men visst var det fint ?! *S

• inoka
    Svar på #10
    ludenben skrev 2008-11-13 11:42:52 följande:
    Svar på #9men vad sött sagt av din dotter... åh, tänk om alla (särskilt vuxna) kunde tänka så.Så roligt att du hittat din familj. Min sambo är adopterad från polen. Han skulle tycka det var spännande att hitta sin familj men samtidigt inte för det var en familjetragedi som gjorde att han lämnades bort från födseln så han är inte säker på om de vill ha med honom att göra.Vilket fint möte mellan din bio och adoptivfamilj
    Ja visst var det. Barn är så okomplicerade *S*
    Kan förstå att man är osäker på att vilja leta efter sin biofamilj om man har haft en familjetradgedi. Det hade jag oxå.. jag kom hit pgr av en ren olyckshändelse som hände min pappa. Mamma bestämde sig på ngr dagar bara. Men jag har alltid vetat om det och vetat att hon gjorde det av ren kärlek till mej då hon inte kunde ha råd till mjölk till mej och kunde knappt ha råd till mat till de äldsta syskonen. När vi träffades sa hon att hon varje dag tänkt på mej och hoppas att hon gjort rätt. Så det var nog väldigt skönt för henne att se hur jag blev.. om man kan säga så :)
Svar på tråden "De som är adopterade borde veta bättre än att försöka hitta sina biologiska föräldrar"