"De som är adopterade borde veta bättre än att försöka hitta sina biologiska föräldrar"
Tänk om man helt plötsligt som adoptivförälder inte var värd någonting i sina barns ögon, att man plötsligt räknades bort att någon annan blev kallad mamma och jag bara var tanten från Sverige, att ens barn skulle flytta tillbaka till sina födelseländer och försvinna för alltid, att allt det man trodde var äkta helt plötsligt försvann och man stod helt enam kvar på sin ålderdom, tappade kontakten......
Om man tror att detta skulle kunna hända fast man älskar sina barn så det gör ont, då skulle väl vem som helst kunna kläcka ur sig det som TS svärmor sa!
Jag hoppas att min yngsta dotter som har möjlighet, senare knyter kontakter med sin biologiska familj, men jag hoppas och tror att jag alltid kommer att finnas på en speciell plats i hennes hjärta...men det kan jag ju inte säkert veta!
Jag hoppas inte att min äldsta dotter ger sig iväg till Kina för att hitta sina rötter. Där verkar sannolikheten minimal för att hon skall få napp efter biologiska släktingar utan istället bara irra runt i evigheter eller tills pengarna tar slut och bara bli grymt besviken. Jag hoppas att hon och jag istället kan resa dit och se oss omkring tillsammans! men det är ju knappast upp till mig!