• brawny

Konstig mens efter Pergokur?

Jag undrar om det är andra som har erfarenhet av att mensen förändrats efter en kur med Pergo?

Efter min första kur fick jag ingen egentlig mens utan bara spottings i 4 dagar.

Undrade om det är ngn annan som upplevt samma sak? Eller att mensen förändrats.

Jag har egen ÄL och har fått Pergo utskrivet för att stärka den. Oroar mig nu för att den stökar till min, vanligtvis, så regelbunda mens.

• Svar på tråden Konstig mens efter Pergokur?
  • nallebusig

nej min har nog varit rätt normal..m har du testat så du inte e grvid??

• brawny

japp, jag testade två ggr under den cykeln och jag var inte gravid. och nu har jag fått min mens, rejält den här gången. hade riktigt ont och mådde illa, så det kanske blev så pga hur det var förra cykeln...

• Fru E

Jo, jag känner igen det där... Jag har också egen äl, men har fått pergo. Har ätit en kur och då blev det alldeles konstigt.. mystisk blödning då den inte alls skulle komma, ingen vanlig mens då den borde komma... helt plötsligt ont i magen då det inte alls skulle vara, och då visar äl-trest fullt utslag igår... som jag tror är cyekln efter pergo, men är osäker... allt blev knasigt. Jag har fler kurer, men vet inte om jag vågar ta dem...? Kan det vara till nackdel att ta pergo om äl fungerar av sig själv?

/Fru E

• nallebusig
    Svar på #3
    jag har ätit 3 kurer o gyn sa att jag skulle äta 6 kurer....
    har oxå egen äl

Fru E skrev 2008-11-13 19:26:46 följande:
    Jo, jag känner igen det där... Jag har också egen äl, men har fått pergo. Har ätit en kur och då blev det alldeles konstigt.. mystisk blödning då den inte alls skulle komma, ingen vanlig mens då den borde komma... helt plötsligt ont i magen då det inte alls skulle vara, och då visar äl-trest fullt utslag igår... som jag tror är cyekln efter pergo, men är osäker... allt blev knasigt. Jag har fler kurer, men vet inte om jag vågar ta dem...? Kan det vara till nackdel att ta pergo om äl fungerar av sig själv?/Fru E
  • brawny

jag har samma funderingar. ska jag verkligen äta fler omgångar med pergo... speciellt eftersom jag aldrig haft problem med mensen förut. den har aldrig uteblivit, och även om den inte varit riklig så har den inte varit så lite som senast efter pergon.

Svar på tråden Konstig mens efter Pergokur?