Inlägg från: Fidelis ad urnam |Visa alla inlägg
  • Fidelis ad urnam

Gemensam EL i bostadsrättsförening??

1982Frida skrev 2008-11-12 22:18:28 följande:
    Hej hej! Tänkte kolla om någon bor i bostadsrättsförening med gemensam el..? Imorgon ska våran förening rösta om vi ska skaffa det.. Blev det billigare för er? Andra fördelar.... Jag och sambon kommer rösta JA!! VI har 2 datorer som ALLTID är på.. TVn är på nästan jämt.. Lampor är samma sak med...
    Vi har enhetsmätning här.
    Föreningen står för abonnemangskostnaderna medan vi betalar för det vi förbrukar i den egna lägenheten.
    I jämförelse med att ha ett eget abonnemang blir det självfallet billigare, vi slipper de fasta kostnaderna.
    I övrigt ligger elkostnaden på samma kostnad som när vi hade eget abonnemang.
    Vi betalar ca 650 kr i kvartalet på el
    Amor vincit omnia et nos cedamus amori
  • Fidelis ad urnam
    1982Frida skrev 2008-11-12 22:24:46 följande:
    Ahha... Så ni betalar alltså för det ni själva förbukar.. Trodde att man delade på all kostanad.. så att alla betalade lika mkt ...
    Nej så gör inte vi och så hade nog inte jag velat ha det.
    Antingen vill jag att elen ingår i den totala månadskostnaden eller att man betalar för den egna förbrukningen.
  • Fidelis ad urnam
    majsanna skrev 2008-11-12 22:30:09 följande:
    När vi fick gemensam el i vår förening ökade vår månadskostnad endast med ca 70 kronor i månaden. Helt klart bättre än att betala på "vanligt" sätt.
    Risken som finns med att ha så är att folk slutar bry sig i elkostnaderna och börjar ha massvis med elslukande saker påslagna dygnet runt.
Svar på tråden Gemensam EL i bostadsrättsförening??