• Anonym

Skilsmässa

amg skrev 2008-11-13 00:17:40 följande:
    vi fick själva gå till tingsrätten efter 6mån för att lämna in vårt papper.man ska skriva att man vill skiljas osv. sen ska båda skriva under också.så gjorde vi iaf.
    Tänk vad olika det kan va.. märkligt.
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-11-13 00:18:39 följande:
    ok, nu kan jag börja andas lite normalt igen hehe
    vänta BÅDA SKA skriva under?? räcker det inte med en?
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-11-13 00:20:39 följande:
    Ja, båda ska skriva under. Vägrar någon så går det vidare till tingsrätten och en domare avgör skilsmässan.
  • Anonym

Jag har varken möjlighet att få hans underskrift eller personbevis. Hoppas det går ändå.

• Anonym
    amg skrev 2008-11-13 14:27:01 följande:
    Vägrar han skriva på? Hans personbevis kan du be om när du hämtar ditt egna.Jag fick hämta min fd mans utan problem, sa bara att vi skulle skilja oss och så fick jag båda.
    han är dömd för brott mot mig och utvisad. blir lite svårt. hehe
  • Anonym

Någon av er som vet hur det funkar i gbg?

• Anonym
    underbaraste barn skrev 2008-11-13 18:14:27 följande:
    Hans personbevis får du skickat till dig. Jag hade ingen kontakt med min amn och det jag beställde bådas personbevi och skrev själv under pappret. Jag skrev det för hand och skickade in det. Så¨det stämmer inget av vad dom andra här har skrivit.
    Hur skrev du då, jag skulle vilja veta hur man formulerar sig..
    Hans personbevis kan jag inte beställa för han är inte folkbokförd på min adress, tyvärr.
  • Anonym

Om betänketiden är klar, dvs det har gått minst 6 månader så är det bara att du skickar in ett papper till domstolen där du skriver att du vill fullfölja äktenskapsskillnaden.

Ange era namn och personnummer. Skriv under. Det räcker med din underskrift.

Personbevis beställer du hos skatteverket, om du säger att det är till skilsmässa så får du med din man på samma personbevis så då räcker det med ett personbevis.

Sen bör det inte ta mer än en vecka eller två innan du är skild.

• Anonym
    Anonym skrev 2008-11-13 00:20:39 följande:
    Det räcker med att EN skriver under ansökan om fullföljd av äktenskapsskillnaden.
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-11-13 20:45:22 följande:
    Om betänketiden är klar, dvs det har gått minst 6 månader så är det bara att du skickar in ett papper till domstolen där du skriver att du vill fullfölja äktenskapsskillnaden. Ange era namn och personnummer. Skriv under. Det räcker med din underskrift. Personbevis beställer du hos skatteverket, om du säger att det är till skilsmässa så får du med din man på samma personbevis så då räcker det med ett personbevis. Sen bör det inte ta mer än en vecka eller två innan du är skild.
    ok tack!
  • Anonym

Jag har inte målnumret, men det knappar dom väl fram med hjälp av personnumret, hoppas jag

• Anonym

Anonym (Här med) skrev 2008-11-14 09:09:45 följande:

Funkar det så i Gbg med? Vår betänketid går ut i april så det kan vara bra att veta vad man ska tänka på då.
    Ja, självklart ser lagen likadan ut i hela landet!
Svar på tråden Skilsmässa