• Esmeralda123

Drömde i natt om min döda pappa.

Jag hade en sån konstig dröm inatt. Min pappa dog i maj och vi stod varandra väldigt nära. Han var inte bara min pappa men även min bästa vän. I natt drömde jag att jag kunde prata med pappa. Att han hade en mobiltelefon méd sig i kistan. Och han frågade mig varför vi inte hade grävt graven djupare. Han var rädd för att nån skulle höra han när han pratade i telefonen med mig. Jag förklarade att jag inte orkade gräva djupare. Men att vi kunde viska till varandra när vi ringde. Vad betyder den här drömmen?

• Svar på tråden Drömde i natt om min döda pappa.
  • Quiet thoughts

Jag brukar också drömma om mina döda föräldrar.
    Jag drömde sällan om min döda pappa när mamma levde men när hon dog började dom dyka upp i mina drömmar oftast tillsammans. Egentligen säger el. gör dom inget speciellt men nångång dyker dom upp men inte ofta.

Jag ser det iaf hur löjligt det nu än låter som ja, att dom hittat varandra igen på andra sidan.

• catarina06

Jag drömde om min pappa för ett par nätter sen.
    Han dog för två och en halv vecka sen ungefär. Väldigt väldigt hastigt och oväntat.
    Jag är gravid och väntar mitt barn egentligen när som helst. Pappa skulle bli morfar för första gången. första barnbarnet. Han pratade massor om det. Så det är och har varit en tung del, jag tycker det  är otroligt jobbigt att pappa aldrig får träffa min son, och att min son aldrig får träffa min pappa. I drömmen, som var så otroligt verklig. Så drömde jag att min son var född, jag drömde att jag tillsammans med min lilla familj hittade på olika saker. Vi var och handlade, badade, ja lite av varje. Oavsett vad så fanns pappa alltid någonstan i närheten. Men i bakgrunden. en gång mötte jag hans blick. Dom riktigt stirrade på mig. Han sa inget, men det var som om han på något vis försökte övertyga mig om att han fanns där.
    Det låter så sjukt. Men jag har inte haft en sån verkllig dröm tidigare i mitt liv.
    Det är liksom alltid något som är lite konstigt med drömmar, något som är övernaturligt eller fel på något vis. Inte den här. allt var på pricken så som det faktiskt är, så som mitt liv ser ut.

Först tyckte jag att det var lite obehagligt. Men nu, när jag tänkt på det lite. så är det sån tröst. nu är jag helt övertygad om att han finns kvar.

• LillaAnna86

Läste ditt tidigare inlägg med alla dina vackra ord om sorgen.
    Jag har hört att när man drömmer om en avliden släkting eller nära person så är det ofta för att denne vill komma o säga farväl och tala om att den finns där även om ni inte ser varandra.
    Jag vet inte om det är något ni kanske tror på, men jag tror bestämt att det stämmer.

När vi var på min icke biologiska, men ändå min, farfars begraving i början av året så sa min pappa (efteråt) att han såg honom i näthinnan ro iväg över skärgården i ett blankt vatten och le. Min farfar älskade skärgården o båtar.
    Jag tror att detta han såg betydde att "nu ror jag iväg, oroa er inte, nu känner jag mig fri"

Jag är inte troende på något kyrkligt sätt..jag tror bara helt enkelt att man kommer vidare till ett ställe som kanske inte är himlen, men någonstans där man känner frid och träffar andra nära o kära som inte finns i livet.

• försök2

Hej esmeralda!

jag har en känsla att din pappa skyddar dig
    o får en känsla att drömmen vill säga dig att oavsett
    vart han än befinner sig så hör han dig och att ni har kontakt med varandra....

det är fint!
    kram

Svar på tråden Drömde i natt om min döda pappa.