Hej!
Ja jag går på Barnmorskegruppen. Visste inte att det numera var gratis i Västra Götalands län. Lite slarvigt att inte ta reda på det, å andra sidan hade det inte skadat med lite upplysning från BM kring detta...
Håller med om att KUBB känns överflödigt och ett onödigt stressmoment, och min BM blev upprörd när jag ifårgasatte om detta var ett lämpligt test för 40-åriga kvinnor. - Det finns många 40 åriga kvinnor med mycket goda resultat var svaret jag fick. (Ja, ja det är alltid två i en dialog.)
Jag har bestämt mig för moderkaksprov, av den anledningen att det går att göra tidigare än fvp.
Är medvetnen om risken för missfall men vi känner att vi vill gå vidare. Mycket handlar om det dåliga resultatet på KUBB och att jag inte orkar oroa mig utan vill veta.
Vi har sagt att vi får avvakta resultatet och ta det där i från.
Det jag vänder mig mot när det gäller KUBB är att varför finns det inte en informationsbroschyr som delas ut i samband med resultatet?
En beskrivning av vad resultatet säger. (Är det så inom Regionen/Landsting?)
Vid min förra graviditet gjorde jag fvp. Då fanns inte KUBB, och det kändes bra! Antar att det kan ha att göra med att min son var en frisk och gosig kille som jag älskar mycket!
Tack för alla uppiggande svar! Ni har gett mig hoppet tillbaka och att det här skall gå bra.