• klaralva

LURAD på blocket.......

Precis detta hände oss, skulle köpa ett nintendo till tjejen. fick ett mail från internetgirot, trodde jag och betlade in pengarna på kontot. Han som skulle sälja säger att han inte fått några pengar, men de är skickade.

• klaralva

Hej igen. Hur har du tänkt att gå vidare, skulle vara kul och jämföra det kanske är samma människa vi råkat ut för. Kanske är lättare att få fart på en utredning om man är fler som råkat ut för samma sak. Vi betalade in på ett konto hos swedbank.

• klaralva

Vi lyckades spåra adressen till farsta, han har inte svarat på de senaste mailen men tror vi har hittat hemadressen.

• klaralva

Hej igen, nu är det polisanmält. Har kontonr och email adress så det borde väl inte vara omöjligt om man vill få tag på han. Har du kvar kontonr och mailadress du skickade till

• klaralva

Våran hette "mattias Johansson" en spray adress. Tänk på att kolla konto nr. Ska vara till ett bankgiro, står på internetgirots hemsida. Låter misstänksamt tycker jag. Väldigt billigt egentligen om man jämför med andra.

• klaralva

Vi har också anmält både till blocket och till polisen, även om man inte får pengarna tillbaks så hoppas jag att de sätter dit den skiten. Inte kul att få tala om för lilltjejen att hon inte får spelet, hon har ju sparat till det själv. Bara att gå och köpa ett åt henne. Hoppas att de kan göra nått på blocket, de borde ju kunna spåra han på nått vis.

• klaralva

Har inte hört nått, fick anmälan från polisen idag. Vi betalade in 819 kr, vore inte så dumt att få tillbaka lite nu innan jul så hon kan få sitt spel. Hoppas hoppas

Svar på tråden LURAD på blocket.......