• padme61

LURAD på blocket.......

Vad intressant att läsa om era upplevelser!! Jag har också blivit lurad på blocket: - köpte ett nintendo (försökte) 12 november, betalade in pengar på ett SWEDBANKKONTO - men inget nintendo. Och helt tyst förstås. Har bara mailadress, en sprayadress. Nu har jag hittat ett nytt nintendo för bra pris igen, men det hela påminner om den förra; samma pris ung, och samma historia om att annonsen kom upp i "fel" stad. Fast den här går med på internetgiro och att jag ska lägga upp affären på internetgirot. Kan man bli lurad ändå på ngt sätt tror ni? Jag har polisanmält, men funderar på om man ska "ligga på" lite hos polisen?

• padme61

Den första, - han som försvann med pengarna hette mattias. 979kr betalade jag för ett nintendo ds + m3real. Han skulle bjuda på frakten... ett spel skulle jag också få. Den nya heter kristoffer, summan för själva nintedot är ung samma; 780 resp 760 kr. Båda uppger sej ha kontakter på bergsala - därav det låga priset.. Men skillnaden är alltså att den "nya" föreslår att JAG ska lägga upp internetgirohandeln, - då kan han väl inte komma åt att luras?? Tänkte ringa direkt till internetgirot o fråga. Men båda annonserna kom alltså dessutom upp i "fel stad". Superskumt... Känns något av namnen igen? Sprayadresser båda två.

• padme61

Bingo! Stämmer exakt med min! Jag har anmält både till blocket och polisen.

• padme61

VA???!!! Hurraaaa!!! Hur vet du det? Får vi några pengar till baka?

• padme61

Ingen har ringt till mig... Undrar om jag ska ringa själv? Mitt ärende skickades till kalmar-polisen eftersom han påstod att han bodde där. Jag betalade 979 kr, vore ju toppen att få tillbaks dem!

• padme61

Va konstigt! Jag ringde polisen i kalmar idag, men de hittade inga uppgifter om detta ärende, bara att ärendet skickats vidare till östgötapolisen!?! Hon skulle kolla upp det och ringa mig sen men det har hon inte gjort. Jag förstår ingenting!

• padme61

Ja, idag blev jag uppringd från kalmar. Fick ett nummer till linköpingspolisen (tror jag det var) - tydligen överlämnat dit. Men den jag skulle tala med var borta, återkommer på måndag... Spännande detta.. hoppas bara få tillbaka pengarna..

Svar på tråden LURAD på blocket.......