• tjejen87

barnkalas i karlstad

Hej.
    min dotter fyller tre år snart, vi har tittat lite på barnkalas och så.
    har tittat på lekstundens barnkalas, men tycker ju att man borde få med tårta iaf till barnen, för det vill dom ju ha på kalaset såklart.
    någon som haft/varit på kalas där?
    hur var det?

vi hade först tänkt att ha barnkalaset hemma, men nu är dom så många som ska komma, och vi bor i en liten lägenhet.
    endel föräldrar kommer att vara med också så då verkar de lite mer praktiskt med ett ställe där utrymme finns!

någon som vet,eller kanske har tips på ngt annat ställe?
    =)

• Svar på tråden barnkalas i karlstad
  • teha

Jag har faktiskt aldrig haft tårta på dotterns barnkalas (det brukar vi däremot bara ha när släkten kommer och firar henne), jag tror inte heller att hon har varit på så många barnkalas där de har bjudits på tårta. Tror faktiskt att det duger gott och väl med tex glass.

När min dotter fyllde 3 år hade vi kalas på lekstunden. Då bjöds det på korv och bröd, sedan blev det glass. Men det var inte så många barn som var så intresserade av att äta utan de ville helst leka! Innan barnen gick hem fick de en varsin godispåse.

Dottern var på kalas där i somras också, en kompis som fyllde 5 år. Hon hade pannkakskalas (som inte fanns som alternativ då dottern hade kalas för 2 år sedan) De fick pannkakor och sedan glass som efterätt.

Jag tycker nog lekstunden är ett väldigt bra alternativ när de är såpass små. Sedan finns det ju också tex 4h-gården, där de ordnar kalas med ponnyridning m.m. Kanske kan vara något? Sedan finns det ju badhuset och bowling, men det tycker jag nog är för lite äldre barn.

****Carpe diem quam minimum credula postero**
Svar på tråden barnkalas i karlstad