Vad är det folk har emot Lidl egentligen?
Efter att ha följt en hel del diskussioner här på Fl så har jag förstått att Lidl nästintill är Satans avkomma och borde bannlysas från Sverige. Inget den affärskedjan gör är rätt och det är alltid deras fel oavsett, de har dålig mat och deras personalpolitik är under all kritik för att inte tala om deras kassasystem som är skandalöst. Ingen normal människa vid sina sinnes fulla bruk går in i den butiken eftersom det enbart är fattiga, WT och invandrarare som inte vet bättre som handlar i detta näste.
Har folk förutfattade meningar eller är det verkligen på detta sätt?
Kan tillägga att jag själv handlar på Lidl, precis som jag handlar på Netto, ICA, Citygross, Vivo, Hemköp, OBS, Konsum eller vad kedjorna nu kan heta.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-14 08:07
Skulle vara intressant att få konkreta exempel på det som vissa skribenter påstår här, att de har fruktansvärda anställningsvillkor, att de inte får ta raster o.s.v. Inte sådant som de läst för några år sedan när Lidl etablerade sig, utan sådant som är sant nu, idag, det som är aktuellt.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-17 15:49
Då kanman konstatera att de som gett konkreta exempel, har gett självupplevda händelser. Helr ok. Men det jag egentligen var ute efter var det som så många använder som argument, dåliga arbetsföhållande, anställningsvillkor. Det är ju märkligt att när man frågar efter konkreta exempel av det så har det inte kommit ett enda. Varken i denna tråd eller i någon annan som jag sett.