• Harrysmor

Stor skillnad i pris!

Skulle iväg till en kompis igår och märkte på vägen att jag hade glömt ersättningen. Hoppade av bussen och gick in i närmsta affär vilket visade sig vara en Hemköp. Där märkte jag att Baby Semp kostade 75 kr för ett paket med pulver!! I min närmsta affär hemma, dvs Willys Hemma, kostar den 66 kr! För samma ersättniing av samma märke och storlek!
    Varför är det så stor skillnad i pris?? Det går ju ändå åt några paket i månaden....
    Någon mer som har märkt detta?

• Svar på tråden Stor skillnad i pris!
  • Morbid Mistress

Skillnaden beror på bladn annat vilken lokalhyra butiken har, hur mycket de säljer etc.

Det som skrivs på Internet stannar på Internet
  • Harrysmor

Naturligtvis är det så, men det är ju en markant skillnad!

• fiamalm

Jag har också märkt det, men som sagt, de måste anpassa priset efter tex hyra...men sen tycker jag iof att Hemköp är dyrt på allt!!!

• Harrysmor
    straw2008 skrev 2008-11-18 09:58:29 följande:
    På citygross i sthlm kostar ettan av båda märkena 55 kr st...
    Jaså där ser man... kanske är ett Göteborgsfenomen då?
  • Allt går fort
    straw2008 skrev 2008-11-18 09:58:29 följande:
    På citygross i sthlm kostar ettan av båda märkena 55 kr st...
    här uppe is undsvall betalade jag också 55 för båda sorterna
  • hallonpannkaka

På mitt lokala Ica kostar ett paket Nan 1 79 kr, gissa om jag höll på att smälla av när jag hittade för 59 kr på Ica Kvantum i Kungens Kurva!
    Och på Ica i Skanstull kostar det 69 kr, helt sjukt med såna prisskillnader inom samma kedja...

• Yori

Håller med! Det är inte vettigt!
    Som om barnfamiljer har Hur mycket pengar som helst.. det går ju åt ett par skopor om dagen av babySemp eller Nan..

• fryxan

vi betalar för ettan pulver ca: 68, på lidl ca: 54.

tvåan 59 på hemköp, 50 på lidl

likaså med tvättlappar.
    det lönar sig att punkt handla, det gör vi hela tiden.
    lillan har fått ersättning sen v2, dyrt i längden men äta måste de små, ha ha, har en tonåring oxå det kan man säga dyrt.

• corrob

här på konsum kostar babysemp 79kronor och på Ica kostar samma 55kr. ;)

• Kinne79

Hur många paket går det åt på en månad?

• tes 75

upptäckte samma sak med Hipp 1 igår. I Uppsala där jag bor kostar ett paket mellan 65 & 69:-, på Daglivs i Sthlm kostar det 49:-!!!

sedan förstår inte jag hur semper 2 kan vara så mycket billigare än babysemp! det är ju i princip samma ingredienser vad jag förstått, men med risstärkelse i 2an.

Svar på tråden Stor skillnad i pris!