• Cissi o Nattis

Hjälp mig välja hårfärg? ser blek ut i alla färger :( (läs ts)

hej! behöver er hjälp, vill färga håret i en färg som jag inte blir så blek i, vad tycker ni? Har bilder i mappen "hårfärg", den här hårfärgen har jag nu..

brukar vara så här blek.. jag för ca 1år sen..

ღMamma till Natalie 061011ღ
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hjälp mig välja hårfärg? ser blek ut i alla färger :( (läs ts)
  • vernis

chokladbrunt är jätte fint här jag och är inte så blek i den..

om du har en kicks äffar i närheten kan man gå in där och få hjälp det fick jag..

finna en jätte fin färg brunt med lite glud i från loreal också men gå inte någon sån butik så hjälper dig mycket

• Liddi

varma fäger är de som har en underton till guld, gult, rött typ och kalla färger har silver, blått grönt.

• Cissi o Nattis

ungefär så här ser min naturliga hårfärg ut.. ser kanske inte riktigt lika blek ut i den, men tycker den färgen är så tråkig..
    ungefär så här ser min naturliga hårfärg ut, kanske den riktiga färgen är lite mer råttfärgad och lite ljusare.. 

• vernis

Kalla färger är blå, grön, ask, osv. Med ask så tänker jag på hårfärgen ASK, typ askblond. Oftast har "kalla" personer en mer ljus hudton som kan vara lite åt det gråa. Och har oftast blåa/gröna/gråa ögon. Och hårfärgerna brukar vara askiga och matta.
    ex på "kall" person.

kan kort sammanfatta att varma färger har guld, koppar, röd osv i sig lite mer gyllene om man säger. Oftast har en "varm" person en gyllene hudton (behöver inte vara brun) men endå åt det gyllene hållet.
    Ex på varm person:

Vilka färger passar min ljusa hy?
    Din bleka hy ser fantastisk ut med kyligare hårfärger som kompletterar dina naturliga rosa, grå eller blå hudtoner. Om du rodnar lätt kan asktoner effektivt neutralisera den rosa färgen i hyn. Hemligheten är att undvika gyllenfärgade, gula, röda och bronsfärgade toner, som kan göra att du ser gulblek och lite sliten ut. Askblonda, mörkt körsbärsröda och mahognyfärgade nyanser fungerar perfekt tillsammans med ljus hy.

• Kenzie
    Bicky skrev 2008-11-14 10:41:52 följande:
    Det är inget fel att vara blek! Man kan vara blek med rosiga kinder och se frisk ut. Men det viktiga är förstås att färgen passar din hudton. Vad är din naturliga hårfärg? Naturen har ju aldrig fel. Man passar i sina naturliga färger.Din hudfärg verkar vara mer åt rosa toner, än gula toner. Därför skulle du passa i en kall hårfärg. Jag skulle nog undvika koppar och mahogny som går åt guldhållet. Mellanbrunt eller mörktbrunt, och med några ljusare slinger lättar det upp lite! Hoppas du hittar något du trivs i!
    Jag instämmer helt!

Jag är också blek med rosa toner och det skulle aldrig falla mig in att välja en hårfärg med röda toner.

En kall mörk färg är det allra bästa. En riktigt chokladbrun färg evevtuellt med några ljusare slingor i (ljusare bruna nyanser inte blonda).
    Älskade Theodor 060329 Efterlängtade Krypet BF 090429
  • vernis

färga med choklad brun fråb wella choklad brun blev jätte fin färg

• Liddi

Tycker inte din naturliga hårfärg är så farlig...men nu är jag en sån som gillar askfärger hehe. Du kan ha i lite slingor, man kan ha både ljusare och mörkare om man vill om du tycker den är tråkig.

• Hallonbilar

sommaren 08 var finast tyckte jag iaf :)

The last digit of pi is Chuck Norris. He is the end of all things.
  • Cissi o Nattis

Nu har jag bestämt mig för att jag vill ha en ljusare färg än den jag har nu..
    har kollat på cating 730 golden honey, casting 600 light brown och Loreal exellence creme golden brown no. 5.3.

Ska nog fråga i butiken efter lite tips också.

Men jag måste väl först bleka håret eftersom det är mörkbrunt nu??

Någon som kan rekommendera ett bra blekningsmedel??

• Liddi

mm du måste bleka det och sen kanske rödpigmentera det så det inte blir grönt...skulle nog ta det där hos en frisör

Svar på tråden Hjälp mig välja hårfärg? ser blek ut i alla färger :( (läs ts)