• Girle

Reklamera Bugaboo Cameleon från Babytrader.eu?

Jag undrar om det är någon som har fått reklamera sin Bugaboo Cameleon -08? Min vagn (som är köpt via Babytrader.eu) har gått sönder. En av skruvarna har lossnat på handtaget ett flertal gånger. Har även problem med att handtaget åker upp så fort vi lyfter vagnen (t.e.x. ner för bussar o dyl.) Nu försöker jag reklamera vagnen, men Babytrader tycker att det är vi själva som ska stå för frakten (över 300 kr) för ett nytt chassi. Har du kunnat reklamera en vara du köpt av Babytrader.eu? Hur gjorde du?

• Svar på tråden Reklamera Bugaboo Cameleon från Babytrader.eu?
  • Mish

Hej!
    Jag har en bugaboo cameleon, dock köpt i butik här i Sverige, men jag har haft samma problem, att handtaget åker upp (fast bara på ena sidan- vagnen blev helt sned!) Jag reklamerade till butiken och har just fått mitt nya chassi.

Jag var inne på bugaboos hemsida och där kan man läsa att vagnar som producerades mellan XX-XX 2008 (kommer inte ihåg exakt när men det berörde vår vagn som var prod. i mars) har dåliga skruvar vid handtaget och att de fått in måga klagomål kring detta. Om du "anmäler" dig där så skickar bugaboo hem nya skruvar till dig.

Jag fick hem nya skruvar och monterade dessa, tyvärr kvarstod problemet så vi fick helt byta chassi, men det _kan_ ju vara så att det löser problemen med din vagn.

Testa det, och hjälper det inte så borde du absolut ha rätt att få ett nytt chassi- på deras bekostnad (de reklamerar ju i sin tur till bugaboo som är medvetna om detta problem..)

• Loco

Hej! Jag köpte min bugaboo cameleon på babytrader och har reklamerat "väskan" under vagnen via deras hemsida. Det gick jättesmidigt, och fick snabbt svar på min reklamation. Efter att jag skickat ett foto på den trasiga väskan, kom det en ny inom en vecka.

Lycka till!
    Loco

• s v e a

Men gud va kasst! Informera bugaboo om detta!
    Min bee gick sönder, men iom att vi bor i ett land utan återförsäljare, skickade dom ett helt nytt chassi efter två email från mig min sida.
    Helt fantastisk service!

• Girle
    Mish skrev 2008-11-15 10:21:43 följande:
    Hej!Jag har en bugaboo cameleon, dock köpt i butik här i Sverige, men jag har haft samma problem, att handtaget åker upp (fast bara på ena sidan- vagnen blev helt sned!) Jag reklamerade till butiken och har just fått mitt nya chassi. Jag var inne på bugaboos hemsida och där kan man läsa att vagnar som producerades mellan XX-XX 2008 (kommer inte ihåg exakt när men det berörde vår vagn som var prod. i mars) har dåliga skruvar vid handtaget och att de fått in måga klagomål kring detta. Om du "anmäler" dig där så skickar bugaboo hem nya skruvar till dig.Jag fick hem nya skruvar och monterade dessa, tyvärr kvarstod problemet så vi fick helt byta chassi, men det _kan_ ju vara så att det löser problemen med din vagn. Testa det, och hjälper det inte så borde du absolut ha rätt att få ett nytt chassi- på deras bekostnad (de reklamerar ju i sin tur till bugaboo som är medvetna om detta problem..)
    Tack för svar. Vi har redan fått en omgång nya skruvar, men nu har även de gått, så jag börjar blir trött på att ha en vagn som inte funkar som den ska, därför vill vi ha ett nytt chassi. Hoppas ju kunna sälja vidare denna vagn när vi har vuxit ur den, o då vill man ju ha en vagn som funkar till 100%.
    Loco skrev 2008-11-15 10:44:33 följande:
    Hej! Jag köpte min bugaboo cameleon på babytrader och har reklamerat "väskan" under vagnen via deras hemsida. Det gick jättesmidigt, och fick snabbt svar på min reklamation. Efter att jag skickat ett foto på den trasiga väskan, kom det en ny inom en vecka.Lycka till!Loco
    [/citat]

Vi verkar tyvärr inte ha lika lätt m reklamationen, diskuterar fortfarande vem som ska betala frakt.Men gud va kasst! Informera bugaboo om detta! Min bee gick sönder, men iom att vi bor i ett land utan återförsäljare, skickade dom ett helt nytt chassi efter två email från mig min sida. Helt fantastisk service!
    Ska nog testa o gå via bugaboo också, det kan ju inte skada
  • Mawe123

Jag har reklamerat via babytrader, fick bekosta frakten till dem själv men dessa pengar fick jag tillbaka av dem sedan. Mitt chassi hade de omtalade skruvarna som inte riktigt vill fungera, men på ersättningschassit från babytrader är det popnitar istället och de fungerar kanon.

Jag hade också kontakt med bugaboo i samband med detta eftersom utbytet drog ut på tiden och fick då välja en fritt tillbehör till vagnen som de skickade till mig kostnadsfritt. Jag valde en härligt brun åkpåse.

Så man kan väl säga att jag tjänade på mitt strulande chassi till slut =)

William 000213, Lowe 070712
  • Mising

Jag har oxå problem med min cam från babytrader! Handtaget åker upp och dom 3 olika sittlägena vill inte klicka rätt så den åker bara upp och ner om man kör över en kant. Men nu är det så att jag inte minns om man fick ett kvitto eller så,, man måste ju kunna bevisa att man köpt vagnen genom dom men hur? Hade ni kvitto eller ett mail eller vad?? Hjääälp!!

• Girle

Mawe123: Vad härligt att det löste sig, ska nog oxå kontakta bugaboo, gratisgrejer är bra De nya skruvarna låter super!
    Mising: Om du loggar in på babytrader så kan du ta reda på ditt ordernummer, det använder jag som referens.

• the M Bitch

Det stämmer att vissa chassin har problem med skruvar som lossnar, men generellt måste man tänka på hur man lyfter en vagn med delat handtag: man bör hålla nedanför delningen av handtaget, när man går i trappor eller på annat sätt lyfter vagnen i handtaget.

Tycker det är lite naivt att tro att det ska gå jättesmidigt vid reklamation när man köper från utlandet. Både ha å äta kakan, liksom... Vill man köpa billigt på distans får man ta att det kan bli strul vid ev reklamation.

• Girle

the M Bitch: Jag vet inte riktigt om jag är belägen att hålla med. Reklamationsrätt har du ju oavsett om du köper vagnen i en fysisk butik eller via nätet. Jag har ju ändå köpt vagnen för 8000 och då måste man väl ändå få räkna med att vagnen håller mer än i sex månader. I vårt fall rök första skruven redan efter en månad. Trots försiktig körning o få lyft. Har ju även två års garanti på vagnen. I slutädan handlar det ju om mitt barns säkerhet, och med en sådan erkänd vagn som Bugaboo måste man ju kunna räkna med att vagnen inte ska utgöra en säkerhetsrisk.

• Mish
    Girle skrev 2008-11-16 11:10:40 följande:
    the M Bitch: Jag vet inte riktigt om jag är belägen att hålla med. Reklamationsrätt har du ju oavsett om du köper vagnen i en fysisk butik eller via nätet. Jag har ju ändå köpt vagnen för 8000 och då måste man väl ändå få räkna med att vagnen håller mer än i sex månader. I vårt fall rök första skruven redan efter en månad. Trots försiktig körning o få lyft. Har ju även två års garanti på vagnen. I slutädan handlar det ju om mitt barns säkerhet, och med en sådan erkänd vagn som Bugaboo måste man ju kunna räkna med att vagnen inte ska utgöra en säkerhetsrisk.
    Men du måste räkna med att samma konsumenträttigheter inte gäller om du köper från utlandet...
    Har du köpt av en svensk nätsida gäller konsumentköplagen som vanligt förstås..

Men visst håller jag med om att det är dåligt! Vilket land är denna sidan från? Om inte det företaget går med på reklamation tycker jag att du kontaktar Bugaboo direkt!
  • s v e a

Min bugaboo köptes i asien. Bugaboo har ju ett års garanti tror jag, det spelar ingen roll vilka regler affären i fråga har.

Det var inga som helst problem, hör bara av dig till bugaboo direkt!

• Girle

Minihim: Företaget ligger i Holland.
    Svea: Två år till och med.

Har nu fått hjälp, o ett nytt chassi är på väg hem till oss, kostnadsfritt.

• s v e a
    Girle skrev 2008-11-18 16:31:56 följande:
    Minihim: Företaget ligger i Holland. Svea: Två år till och med. Har nu fått hjälp, o ett nytt chassi är på väg hem till oss, kostnadsfritt.
    Är det två år! Shit va bra! Fick du hjälp via babytrader eller bugaboo själva? Va skönt att det löste sig!
  • Girle

Svea: Babytrader gjorde en helomvändning o skickar ett nytt chassi, gratis.

Svar på tråden Reklamera Bugaboo Cameleon från Babytrader.eu?