• Lill Mamsen

Piratmat och piratlekar???????

Jag vill veta allt om pirater. Vi ska ha en liten piratkväll här hemma eftersom vår son är helt såld på allt som har med pirater att göra. Vad åt pirater? Vad kan vi göra? Jag tänkte att vi skulle låna en bok om pirater och hyra en film om pirater, äta piratmat, gå på skattjakt och leka någon lek. Tips och råd skulle sitta fint.

• Svar på tråden Piratmat och piratlekar???????
  • Impertiff

Denna tråd vill jag gärna haka på!
    Dottern ville leka sjörövare häromdagen - det är ju typ pirater
    Vi diskuterade kläder och kom fram till att lapp över ögat måste man ju ha. Sedan kanske en snusnäsduk över huvudet - typ Jocke med kniven från Pippi Långstrump - och gärna ett svärd till det som pappa kan göra av trä... men mat?!
    Grillad kyckling kanske? som äts med fingrarna?

• Angelven

Mamma lagade alltid piratsoppa...

Hyffsat autentisk dessutom - Ärtsoppa med lite olika morötter och betor och rovor i och så rimmade fläskben istället som fått koka med.

Skorpor ? Salt fläsk ?

Mamma och pappa kan ju få ett stop med en dagranson rom

• Impertiff

Angelven skrev 2008-11-14 18:45:54 följande:

Mamma lagade alltid piratsoppa...Hyffsat autentisk dessutom - Ärtsoppa med lite olika morötter och betor och rovor i och så rimmade fläskben istället som fått koka med.Skorpor ? Salt fläsk ?Mamma och pappa kan ju få ett stop med en dagranson rom
    Haha, ja självklart ska mamma och pappa ha ett stop rom i dagsransonen *S*
    En avstickare - när jag var på Jamaica med en kompis så köpte vi yoghurt till frukost. Döm om vår förvåning när vi öppnade på morgonen och svarade och det smakade ROM! i Yoghurt.... *S*
    Så man kanske ska vara pirat på Jamaica
Svar på tråden Piratmat och piratlekar???????