Inlägg från: SmileyMalin |Visa alla inlägg
  • SmileyMalin

VI från Linköping del 2!!

Halloj!
    Har gjort nåt försök tidigare att hoppa in i den här tråden, men sen blir det aldrig att jag hinner in och läsa eller skriva..
    Men nu gör jag ett nytt seriösare försök

Heter Malin och bor utanför slaka. Har en dotter född i maj 06 och ett litet pyre i magen som om det går vägen beräknas komma i september

Skulle vara kul att knyta lite kontakter iför den kommande föräldraledigheten. Är det någon mer i tråden som ska få tillökning framåt sommaren/hösten?
    Och är det någon mer som har barn runt 2½-3 års åldern?

• SmileyMalin

tack brukar ni ses ibland med även era större vildar eller har ni mest bebisträffar? Skulle också vara jättekul att höra vart i stan alla bor

• SmileyMalin

Maria84 skrev 2009-01-29 22:49:24 följande:

Försöker oss på en tredje så vi får väl se om det flyttar in nån snart här.. Vi bor strax utanför Åtvidaberg..
    tror vi prata lite på familjeliv för typ 3-4 år sedan
    Jag var gravid då och tyckte att Liam var ett såååå fint namn
    Men så blev det en liten tös som kom ut ur magen så i sommras skaffade jag mig istället en liten fyrbent Liam
  • SmileyMalin

Marayah skrev 2009-01-29 22:50:02 följande:

Just ja, grattis till bebis i magen! På våra träffar är ALLA välkommna. Stora som små och MInisar. Sist de var träff var de massor medd mammor och barn i åldrarna 0-7 år.. (Ja var inte med då)
    Åhhh vad kul

Nu ska jag gå och sova! Dottern ville sova över hos mormor inatt så förhoppningsvis blir den en hel natts ostörd sömn, lyx
  • SmileyMalin

Skorpan08 skrev 2009-01-30 07:06:41 följande:

Välkommen säger även jag. Jag bor utanför Linköping, bakom Tallboda, har fyra döttrar som är 18, 14 och 13 år. Sen en sladdis som är 10 månader och nu väntar vi en skarvsladd. Vi vet inte riktigt när men tror att jag är någonstans mellan v 6 och 10. Idag gör jag ett nytt försök att komma fram hos bm.
    oj oj oj vad ni skriver i den här tråden
    Då borde vi vara ungefär lika långt gångna! Jag är i v7
    Nu ska jag läsa ikapp
  • SmileyMalin
    Fru T skrev 2009-01-30 18:33:39 följande:
    Här är det full rulle ibland, vissa dagar skrivs det hur mycket som hällst å andra kan det vara knäpptyst  Ja får passa på att säga välkomen jag med. Jag bor i Tannefors å väntar mitt första underverk den 30e maj
    Åhhh vad mysigt. Min dotter är född i maj och det är verkligen en kanonårstid att få bebis

Idag är jag bara sååå trött på att vara gravid.. och ändå är det typ 32 veckor kvar. Orka!
    Mår illa, är grymt trött, har värk i magen och känner mig helt upp och ner vänd i humöret. Arg eller ledsen hela tiden!
    Hade lyckats förtränga hur trist det är att vara gravid
    tänk om man istället satt med en liten nyfödd gosing i knät (drömmer mig bort)
  • SmileyMalin

Leos och Vincents mamma skrev 2009-01-30 18:59:07 följande:

Jag har verkligen tokälskat att vara gravid båda ggr, det är såå himla mysigt att få känna sparkarna o se hur magen växer. Vad olika det kan vara
    [/citat]
    dinana skrev 2009-01-30 19:03:24 följande:
    [citat]
    Samma här... men det beror väl på hur man upplever graviditeten... är ju lite lättare för en del.... En kompis till mig som skall ha barn om några veckor hon fick dras med illamående de första 7 månaderna... och nu så är hon jätteförkyld istället och får sammandragningar varje gång hon nyser till.
    jo jag tycker större delen av graviditeten är mysig, men dom första två månaderna med illamående, humörsvängingar och denna eviga oro för missfall och sedan den där sista sega månaden skulle jag gärna hoppa över..
    Mittpartiet när man får gå och mysa med en lagom fin med behändig gravidmage och känna bebisen slå kullerbyttor i magen har jag inget imot
  • SmileyMalin

Maria84 skrev 2009-01-30 22:20:32 följande:

Jag har lite blandade känslor ang graviditeterna men den större delen är mysig Med Liam var jag sängliggandes i flera månader, strängt förbud att röra på mig för läkarna, var sjukskriven från skolan. Blev lättare mot slutet av graviditeten.. Med Lucas fick jag foglossning riktigt tidigt, redan i v.13 och jag hade rätt ont genom hela graviditeten. Blev lovad att inte behöva gå hela tiden ut, var inne flera ggr till BB och extrakontroller osv, men i slutändan så sa de istället att de inte alls kunde sätta igång det tidigare för det var bättre att det kom igång av sig självt, så det blev nästan 2 veckor över tiden istället..  Men det är så mysigt när man känner bebisen där inne och man kan se utanpå magen
    Ja! Gud vad jag längtar tills jag kan börja känna Mini nu går jag bara och nojjar mig över om det verkligen finns ett levande foster därinne!
  • SmileyMalin
    JePaLuLi skrev 2009-02-01 19:11:05 följande:
    Det skulle vara kanonkul! Va? Har idioten flyttat hit????? Här har vi påbörjat operation ta tillbaka våran säng Datorn har åkt in i sovrummet tills vidare och Linus har fått tagit över extrarummet. Ska börja att han får sova där på dagarna iaf så får vi se hur det går. Dessutom har vi beställt Lucas supertuffa säng som jag hoppas att han ska sova gott i Lucas säng
    vilken tuff säng
    Nellie sover i en säng som min farfars far byggde till min farfar när han var liten Så Nellie blir tredje generationen som sover i den! Den passar perfekt in i vårat hus som är från typ 1890! Men vi har målat om den till lila
  • SmileyMalin

Leos och Vincents mamma skrev 2009-02-01 22:18:35 följande:

Allt är verkligen relativt o vad man själv har för erfarenheter. Jag själv har aldrig bott i varken Ryd eller Skäggetorp, men har två kompisar som bodde hela sin uppväxt i skäggetorp o de säger ALDRIG att de sätter sin fot där igen. Har ett annat kompispar som bor i Ryd o de säger att det är såå lugnt där. Beror nog på vart i området man bor, så är det ju överallt. Vi fick höra när vi skulle flytta till Lambohov, att detta var världens rövarställe, med både knark o vandalesering, vi har inte sett varken det ena eller det andra. Men folk säger att det är värre om man bor nära Lambohovs centrum, där vi bor är det bara barnfamlijer o pensionärer.
    [/citat]

Lambohov är ju verkligen ett sånt område där det är extrema skillnader från kvarter till kvarter!
    Jag jobbar på en förskola upp i Mjärdevi och där ligger ett område med stora lyxiga villor där alla familjer har två föräldrar med riktigt välbetalda jobb!
    Men när vi hade en brand i vårat hus fick vi tillfälligt bo i en lägenhet precis bakom centrum och vilken skillnad!
    Stora ungdomsgäng som drog omkring och skrämde skiten ur alla, ouppfostrade ungar som skrek, kastade sand, spottade på rutshkanan osv på lekplatsen och en allmänt obehaglig och stökig stämning...
    Min ena hund som redan innan var lite barnrädd blev betydligt räddare efter våran månad där eftersom framförallt dom utländska barnen älskade att sitta och gömma sig i buskar och sedan skrikande hoppa fram när vi gick förbi och nästan skrämma livet ur vovven... Gjorde inget annat än att gapa på andras ouppfostrade ungar hela dagarna....

Leos och Vincents mamma skrev 2009-02-01 22:23:13 följande:
    [citat]
    Då har ni mycket bättre hyra än vi! Vi har 101 kvm på två våningar o egen tomt o kommer att betala efter höjningen nu i mars, 8100 kr.
    Oj! Ingår det el då?
Svar på tråden VI från Linköping del 2!!