Leos och Vincents mamma skrev 2009-02-01 22:18:35 följande:
Allt är verkligen relativt o vad man själv har för erfarenheter. Jag själv har aldrig bott i varken Ryd eller Skäggetorp, men har två kompisar som bodde hela sin uppväxt i skäggetorp o de säger ALDRIG att de sätter sin fot där igen. Har ett annat kompispar som bor i Ryd o de säger att det är såå lugnt där. Beror nog på vart i området man bor, så är det ju överallt. Vi fick höra när vi skulle flytta till Lambohov, att detta var världens rövarställe, med både knark o vandalesering, vi har inte sett varken det ena eller det andra. Men folk säger att det är värre om man bor nära Lambohovs centrum, där vi bor är det bara barnfamlijer o pensionärer.
[/citat]
Lambohov är ju verkligen ett sånt område där det är extrema skillnader från kvarter till kvarter!
Jag jobbar på en förskola upp i Mjärdevi och där ligger ett område med stora lyxiga villor där alla familjer har två föräldrar med riktigt välbetalda jobb!
Men när vi hade en brand i vårat hus fick vi tillfälligt bo i en lägenhet precis bakom centrum och vilken skillnad!
Stora ungdomsgäng som drog omkring och skrämde skiten ur alla, ouppfostrade ungar som skrek, kastade sand, spottade på rutshkanan osv på lekplatsen och en allmänt obehaglig och stökig stämning...
Min ena hund som redan innan var lite barnrädd blev betydligt räddare efter våran månad där eftersom framförallt dom utländska barnen älskade att sitta och gömma sig i buskar och sedan skrikande hoppa fram när vi gick förbi och nästan skrämma livet ur vovven...

Gjorde inget annat än att gapa på andras ouppfostrade ungar hela dagarna....
Leos och Vincents mamma skrev 2009-02-01 22:23:13 följande:
[citat]
Då har ni mycket bättre hyra än vi! Vi har 101 kvm på två våningar o egen tomt o kommer att betala efter höjningen nu i mars, 8100 kr.
Oj! Ingår det el då?