Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

VI från Linköping del 2!!

Maria84 skrev 2009-02-09 08:56:47 följande:

Jag ger upp nu. Har börjat blöda och få ont så nu väntar jag bara på att det ska komma igång ordentligt....
    finner inga ord.många styrkekramar till dig
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-02-09 09:26:01 följande:
    Nej vad säger du gumman, fy vad tråkigt Kram!
    haha och maken min är trött på alla mina tyger*skratt*

jag håller på att sy fler filtar.en del finns på T.
  • Familjetrollet

SmileyMalin skrev 2009-02-09 09:36:51 följande:

Familjetrollet skrev 2009-02-09 09:24:52 följande:
    Ähh vad trist! känns inte som om det finns några andra alternativ som skulle funka bra... Men ska iallfall köpa en cykelkärra så att man kan cykla med barnen och hundarna så mycket som möjligt!
    ja det är trist.grusvägar är ju inte så lätt heller.vi körde med två vagnar då ena tösen var 2 1/2 när lillan föddes.ståbrädan var bara ivägen hela tiden.hade även en seat and go,men huga vad den tog plats
  • Familjetrollet

SmileyMalin skrev 2009-02-09 15:22:28 följande:

Jag hoppas på att Nellie börjar cykla med stödhjul nästa sommar.. Då kan hon ju cykla med bredvid vagnen istället för att gå!
    barn är så olika,vår lilla tös vägrade gå.vi ska försöka få henne att börja cykla i sommar igen,men hon är livrädd så fort cylekn rör sig i sidled.

hoppas alla har haft en bra dag.här har man sytt för fullt och mer ska det bli
  • Familjetrollet
    Fru T skrev 2009-02-09 17:01:10 följande:
    är inne i en grinig period så ja stör mig på nästan allt å alla så ta inte illa upp om ja låter lite aggig ibland...så ni vet d
    bara graviditetshormoner*skratt*trist att du inte kan göra 3D UL.1500 kr är ju svindyrt
  • Familjetrollet

Maria84 skrev 2009-02-09 17:18:28 följande:

För våran del spelar det ju ingen roll så det kvittar ju eftersom vi inte vill veta könet heller, och vi har klarat oss med de andra ulen tidigare
    jag kolla könen på töserna.vi hade då varsin son sen tidigare.vi fick veta kön på vanliga Ul utan problem.men det kanske är ändrat
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-02-09 18:00:30 följande:
    Det gjorde vi också. Fick ett stetoskop av pappa.Jag tycker däremot inte alls att det är som att öppna klappen före julafton att ta reda på könet. För oss var det fantastiskt och det blev bara mer verkligt när vi visste att det var våran son där inne. Jag ångrar inget och tänker absolut ta reda på det igen om det blir en trea. Samma med 3D, det blir det garanterat igen. Fantastisk upplevelse som blev fina tavlor till grabbarna dessutom Det är så mysigt och man ser verkligen att det är just de som är på bilderna.
    jag ångrar hellr inte att vi tog reda på könen.det är ju lättare att handla då innan bebben är född.sen hade man lättare att välja namn oxå
  • Familjetrollet

SmileyMalin skrev 2009-02-09 18:06:33 följande:

Leos och Vincents mamma skrev 2009-02-09 17:23:44 följande:
    Vi tog redan på könet förra gången, och hoppas på att få veta den här gången också För mig handlar det nog lite om att få kontroll.... tycker det är väldigt påfrestande att det händer så mycket med kroppen utan att man vet nåt...Först vet man inte om fostret verkligen lever, sen vet man inte när förlossningen kommer starta eller hur den kommer bli eller ens vem som ska ut från magen. Då kändes det liksom som att återfå åtminstone liiiiite kontroll om man iallfall vet könet Sen vill jag gärna ha en till liten tös den här gången (fast det är den absolut största synden man kan tänka sig att faktiskt föredra ett kön på bebsien), så om det är en liten lillebror i magen skulle det kännas skönt att få ett par månader att tänka om innan bebben föds
    jahg trodde att jag hade en tös i magen när jag väntade sonen,även mina föräldrar trodde det var en tös.men ut kom en gosse*skratt*men man älskar ju sina barn oavsett deras kön
  • Familjetrollet
    Fru T skrev 2009-02-09 19:26:23 följande:
    hehe joo ja vet  ena stunden så blir ja skitsur på allt mannen gör å nästa så sitter ja å skrattar åt ingenting å helt plötsligt så tjuter ja...men hällre detta än dom jävla kräkningarna å illamåendet ja haft
    ja graviditetshormor är baske mig värre än pms*skratt*nu börjar ju ditt bm närma sig med stormsteg.har ni funnit några namn till er tös?
  • Familjetrollet

SmileyMalin skrev 2009-02-09 18:52:18 följande:

Familjetrollet skrev 2009-02-09 18:40:13 följande:
    När jag väntade dottern var jag stensäker på att det var en Liam i magen, fram tills könsUL Nu känns det nog som en tjej, men ändå kan jag inte sluta tänka att det är en liten Elliot därinne så vet inte vad jag ska tro... bara det inte är båda och
    när är du beräknad att få barn?
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-02-09 20:59:38 följande:
    Här gungar Lucas
    villket underbart leende!så söt
  • Familjetrollet

SmileyMalin skrev 2009-02-09 20:16:11 följande:

Familjetrollet skrev 2009-02-09 19:38:17 följande:
    19 september.... så det är låååångt kvar
    ja dit är det långt,då är du nygravis med andra ord
  • Familjetrollet

Skorpan08 skrev 2009-02-09 19:36:51 följande:

Jag skulle gärna komma men törs inte boka in mig då både Elin och jag hostar rätt mycket fortfarande. Elin hade bara 37,9 i temp ikväll. Så det går åt rätt håll iaf.Maria84: Hur har du det?
    d¨får ni kra på er

Fru T

doris är ett gulligt namn
  • Familjetrollet

Maria84 skrev 2009-02-10 10:23:22 följande:

Trodde det hade lugnat ned sig, men det kom liite blod igår och idag har jag ont. Hoppas på att det släpper efter, ska sätta mig med vetekudden strax här. Men som sagt, det känns inte rätt i kroppen. Annars är det lugnt här hemma, har bara lilleman hemma. Liam är med sin pappa och morfar och renoverar på den andra gården så han kommer inte hem här förrän run 13 då sambon kommer hem en snabbis för att sen åka iväg igen och ha stallet på föräldragården. Så om en stund blir det lugnt här hemma, skippar alla måsten idag så när Lulle ska sova så sätter jag mig i soffan och glor på tv.
    sänder dig styrkekramar.ska hålla tummarna för dig.

här ska jag oh lillan gå ut strax och åka pulka i det trista vädret.
  • Familjetrollet

OBS!!!!

vem fixar nu tråd framöver?ddenna stängs ner den 14/2

• Familjetrollet

Marayah skrev 2009-02-10 10:44:14 följande:

Tänkte att de var väl lika bra att starta en ny på en gång.
    du är så klok.då hoppar jag dit
Svar på tråden VI från Linköping del 2!!