• Max mamma

Hur länge har man ont efter en tandutdragning?

Hej.Drog ur en tand i går i överkäken-aj!
    Har knaprat piller var 4:de timme sen dess..hur länge ska man ha ont?
    Förstår ju att det GÖR ont ,det är ju ett hål och dom höll på en hel del då tanden gick av ,så roten blev kvar först...
    Blödde hela dagen i går,men inget i dag.
    Äter penicillin åxå..

Ska jag räkna med att bara käka piller hela helgen?
    tror ni jag kan jobba på måndag (som förskollärare)?

Ha en fin helg!

Camilla

www.maxmammas.blogg.se

• Svar på tråden Hur länge har man ont efter en tandutdragning?
  • Max mamma

Ingen som har dragit ngn tand??!

• Himmelsblå

Jag drog ut en tand förra fredagen. Har haft ett HELVETE i nästan en vecka. ONT, ONT, ONT.
    Så räkna du ett par dagar till.

• Max mamma

Thanx!
    Ok då räknar jag med att knapra piller ett tag då..

C.

• Callina

Jag drog ut en visdomstand och hade ont i två veckor, fast jag var nog otursdrabbat, fick tre infektioner och två antibiotikakurer.. 

• Max mamma

Callina:Najs-not!

Är så himla tråkigt att ha ont hela tiden...
    Tvivlar på att jag kan jobba imorron...kan ju bli bättre under dagen...har iaf ont i dag åxå.

Tack för era svar.

Camilla

www.maxmammas.blogg.se

• Himmelsblå

Jag förstår om du inte går till jobbet. Jag hade riktiga problem att vara fokuserad på mitt jobb under fyra dagar.
    Idag är första dagen jag är helt fri från värk och ömmningar.
    9 dagar efteråt.

Max mamma skrev 2008-11-16 09:53:26 följande:

Callina:Najs-not!Är så himla tråkigt att ha ont hela tiden...Tvivlar på att jag kan jobba imorron...kan ju bli bättre under dagen...har iaf ont i dag åxå.Tack för era svar.Camillawww.maxmammas.blogg.se
  • AnnaH

Vad olika det är. Jag drog 2 tänder när jag var höggravid. Ena tanden blev en komplicerad dragning då den hade trippelrot varav ena gick av. Jag fick två vanliga Alvedon innan dragningen och tog inga värktabletter efter det. Var lite stel i käkarna i en vecka ungefär.

♥ Evina 080509 ♥
  • Max mamma

Hej igen...har klarat mej utan tabletter hela dagen tills kl. 18.
    Kollade i "hålet",det har dragit ihop sej men det ser ut som om det är lite var där åxå...hmmm...HUR kan det vara det?
    Jag äter ju redan penicillin,har inte särskilt ont nu,men öm över kinden å svullen...ÄR det infektion?
    Eller kan det komma var ändå?
    Åhhh vad trött jag blir....å ledsen...

Camilla

• Himmelsblå

Hur har det gått för dig? Har nästan helt läkt för mig nu, lite ömt ibland bara.

Max mamma skrev 2008-11-16 19:14:04 följande:

Hej igen...har klarat mej utan tabletter hela dagen tills kl. 18.Kollade i "hålet",det har dragit ihop sej men det ser ut som om det är lite var där åxå...hmmm...HUR kan det vara det?Jag äter ju redan penicillin,har inte särskilt ont nu,men öm över kinden å svullen...ÄR det infektion?Eller kan det komma var ändå?Åhhh vad trött jag blir....å ledsen... Camilla
  • Emmadapro

Tjena!! Jag har dragit ut två tänder för tandställning idag!! När bedövningen släpp gör det JÄTTE ont!!!! Men jag stod ut i ungefär 1 timme men klarade inte mer så jag tog en varm dusch! Och det fungerade det tog bort smärtan i några minuter! Jag har duschat ca 4-5 gånger. Men jag lät strålen smarta mot kinden och det blev genast bättre! ( igen stark stråle , medium typ) Detta fungerade för mig,! Smärtan släppte ca 6-7 timmar efter jag drog ut dom. Duscha varmt så kanske det fungerar!!!! Hoppas det gör det för jag vet hur ont det gör :))

Kanske hjälper mot smärtan!!
Svar på tråden Hur länge har man ont efter en tandutdragning?