Jag orkar inte med min son längre..
och självklart gör det att jag känner mig som världens uslaste förälder. Men jag orkar bara inte mer!
Han lyssnar inte en enda gång på vad vi säger.. Han är högt och lågt och överallt.. Kan inte låta bli att pilla på en endaste grej, allt ska röras och förstöras..
Man kan inte glömma någonting framme, såsom en ketchupflaska eller liknande, då är den över HELA golvet..
Han drar ut allt han kommer över och lämnar det utspritt över hela lägenheten. Papperstussar, mjöl, välling, leksaker, värmeljus.. ALLT! Och han kommer åt allt, då han är en jäkel på att klättra.
Hoppar i våran säng så att sängkläderna är överallt utom där de ska vara. Vi har sagt ifrån tusentals gånger, men han lyssnar inte alls, eller skrattar åt oss.
Vaknar han före oss på morgonen väcker han oss inte, utan hittar på något rackartyg, något av ovannämnda..
Försökte att diska upp ett diskberg idag, men fick ge upp.. Det ger ingenting att städa då det ser lika hemskt ut om inte värre dagen därpå. Jag kan inte bevaka varje steg han tar, då han har en lillasyster också, plus alla hemsysslor som måste göras..
Jag älskar denna pojke gränslöst, men han går mig på nerverna! Hans rackartyg gör att jag inte orkar med honom längre..
Han har varit så här sedan han lärde sig gå vid nio månader, nu är han snart tre och det blir värre och värre för varje år.
Kommer det att vända? Någon som har ett lika "aktivt" barn? Vad göra för att inte bryta ihop totalt?
Alla tips och råd mottages tacksamt.