• Mamma och son

Ont i magen/ äggstockarna när jag hostar. Farligt?

Jag börjar bli orolig varit förskyld i över en vecka å idag så har jag börjat hosta ordentligt å varje gång känns det som ett slag i magen. har så ont skadar jag mitt barn?
    Vad händer någon som vet?

• Svar på tråden Ont i magen/ äggstockarna när jag hostar. Farligt?
  • sunny1980

Är det på sidorna det gör ont?
    När jag hostar eller nyser så hugger det långt ner utåt höftbenen.
    det är ligamenten som livmodern "hänger" i sa bm och helt normalt.
    Sen vad det är på just dig kan jag inte svara på men du kanske känner igen beskrivningen?

• Mamma och son

alltså det gör otroligt ont exakt där äggledarna sitter tror jag från yttersta sidan å in är det 8 - 10 cm där det riktiga smärtan är den varar bara i ca en fem minuter efter att jag hostar är som sagt bara i vecka 13. känns som ett riktigt slag emot magen å sen så känns det på två ställen.
    kan nog inte förklara bättre.

• sunny1980

Det är där jag får ont oxå först när hosten/nysen kommer så känns det som knivhugg i typ en minut sen molvärker det lite. Men 5 minuter låter länge. Jag är oxå i v 13. jag skulle tro att du har liknande det jag har.
    För du har inte ont annars eller?
    Jag känner bara den smärtan vid nysning och hosta annars är det bara lite växtvärk ibland. Ring sjukvårdsupplysningen om du är orolig eller vänta till måndag och kontakta din bm.

• Mamma och son

börjar bli riktigt orolig har samma smärta nu när jag snyter mej också. Det gör verkligen så ont jag vill inte skada mitt barn.
    jag har ju inte ont annars bara när jag snyter mej eller hostar.

• Viggo 090730

jag har med känt av huggningar då jag skrattat mkt elr hostat.. det är läskigt...

• Hedda

Samma här! Det hugger till vid hostning/nysning etc. Är vecka 11 nu.

• sunny1980

Vet inte men det känns nästan som man belastar samma muskler i magen vid både nysning hostning och snytning ( och även skratt)
    Min mage spänns iallafall när jag gör något av det och i samma område. Men som sagt sjukvårdsupplysningen om du är orolig.

• Mamma och son

Tack för alla svar ska se hur det går å ringer dit imorgon i värsta fall.

Svar på tråden Ont i magen/ äggstockarna när jag hostar. Farligt?