• AnnaTvillingmamma

Blåsor på tungan!

Hej!
    Funderar på om det är någon som har barn med blåsor på tungan???
    Mitt barn har en stor fläck på tungan och har jätte svårt att äta, min bonus har ännu värre och det är ju inte bara blåsor utan ett stort utrymme på tungan som är som ett sår+ blåsor på det...

Läkarna vet inte eftersom de suttit sen september och höstblåsor har de nog lagt ner nu!!

• Svar på tråden Blåsor på tungan!
  • AnnaTvillingmamma

Har ingen aning om det är det, men till en början så var det höstblåsor iaf.
    Kan man få herpes i munnen?
    Någon som har nåt mera förslag???

• tinna123

Hej
    Har ngn tandläkare tittat i munnen på barnen, för att tandläkarna vet mer vad det gäller munnen än vanliga läkare? Herpesblåsor kan man ha i munnen, och det gör ju ont, svider. Som sagt kolla med tandläkaren. Lycka till!!

• HWikström

Afteblåsor kan det vara. Smörj på lite Xylocain på blåsorna så gör det inte så ont. Xylocain är lokalbedövande och jag har använt det själv i hur många år som helst och vår dotter på 4 år använder det när hon har blåsor på munnen.

• AnnaTvillingmamma

ja vi har varit till tandläkaren för han trodde först att det var tanden det gjorde ont i men det var det ju inte, det var de som upptäckte blåsorna.
    Vet inte vad det heter just nu men han har fått nåt mot det onda så det ska bedöva iaf, men det hjälper inte så bra...Tyvärr

• tinna123

Hej
    hur har det blivit med blåsorna, har ni sökt för vidare undersökning?

• AnnaTvillingmamma

Jo idag så fick vi medicin eller han rättare sagt Har tom fått på insidan kinden en blåsa nu. Men lite bättre är det ju nu Tackar som frågar... Hoppas att det går över snart!

Svar på tråden Blåsor på tungan!