• Viggo 090730

sugen på juice under graviditet = pojke?

Jag är ovanligt sugen på juice. När jag blir törstig vill jag ha juice.. Tänker hela tiden "vad gott det hade varit med juice"... Innan grav kände jag typ aldrig så...

Stämmer det att man får en liten pojk om man är sugen på juice under grav? Hur många har varit med om det och fått en pojke? Kanske många som fått en flicka av att ha sug efter juice under grav med? Vill veta, blev nyfiken...

Jag är i v5, går in i v6 på måndag, så jag är ju så tidig än liksom....

• Svar på tråden sugen på juice under graviditet = pojke?
  • Jonnisss

Var enormt sugen på apelsinjuice heeeela dagarna långa. på ultraljudet såg jag det :) jag har en gosse i magen.. men behöver absolut inte bero på att man är "juice sugen" . Jag dricker bara juice och har gjort de under hela min graviditet, nyinköpt juice paket på 2 liter kan va slut innan läggdags :) men de finns så många myter..

• Ärla Minou

Jag var extremt sugen på juice under min första graviditet, det blev en flicka.

• Viggo 090730

Jonnisss: OJ! :D Lustigt. Ne, jag blev så nyfiken.. Mycket för att min sambo sagt hela tiden att han tror det blir en tjej, oxå vet jag att 2 andra fått en pojk av attd ricka juice under grav... elr känt sug av... så jag ville bara se om detta stämmer. men det är ju som du säger, det finns ju väldigt mkt myter.

intressant detta blev. hoppas det finns fler där ute som vill svara :D

• Viggo 090730

Ärla Minou: Okej, intressant... kanske inte stämmer att man får pojk då hihi...

• Supertesco

Jag var sugen på mycket surt, bland annat juice när jag väntade min son. Hade inget sånt sug när jag väntade min dotter.

• BeataBus

Jag hade nojja på apelsinjuice under hela min graviditet med första o det blev en flicka...

• Viggo 090730

Supertesco: jag känner med sug efter mkt "surt"... väljer gärna sura smaker på youghurt nu.. med apelsin och sånt i.

BeataBus: Okej...

Det ligger ju typ jämnt här inne.. så är antagligen en myt? Eller kanske stämmer det liite?

• Jonnisss

Hade också sug efter surt, sura godisar :) mums & ett glas kall juice.. underbart! men man kan spekulera så mkt i de där om allt man hör..

• Viggo 090730

valkyrian: okej... intressant.. :) hum....

Svar på tråden sugen på juice under graviditet = pojke?