• Viggo 090730

sugen på juice under graviditet = pojke?

Jag är ovanligt sugen på juice. När jag blir törstig vill jag ha juice.. Tänker hela tiden "vad gott det hade varit med juice"... Innan grav kände jag typ aldrig så...

Stämmer det att man får en liten pojk om man är sugen på juice under grav? Hur många har varit med om det och fått en pojke? Kanske många som fått en flicka av att ha sug efter juice under grav med? Vill veta, blev nyfiken...

Jag är i v5, går in i v6 på måndag, så jag är ju så tidig än liksom....

• Svar på tråden sugen på juice under graviditet = pojke?
  • Lavaplace

Juice, juice och åter juice. Bravo apelsin skulle det vara och en efter en ploppade dom ut, grabbarna bus. 4 härliga pojkar. Sallad och naturella saker gällde när jag väntade dottern.

• Viggo 090730

Lavaplace: OJ! :D 4gossar med juice och en dotter utan... då låter det som att det stämmer lite ju...

Tussen 2008: okej :D

Är så olika ju. men ingen graviditet är ju sig lik....

Hur äre innan grav??? Drack ni mkt juive då med?

• SallyK

Lustigt. Jag drack litervis med apelsinjuice och fick en pojke!

• Viggo 090730

SallyW: kul att det är fler som skriver och just fått en pojke av att ha varit sugen på mkt juice... tänk om det stämmer? måste ju stämma liite iaf...

• AnnaGBG

Jag drack också massor med apelsinjuice ( färskpressad var viktigt ) under alla tre graviditeter och jag har då tre pojkar.

• Aakashan

Hade supersug på apelsinjuice första gången och det vart en flicka, sen andra gången var det coca cola och ut kom en pojke. Båda har dock dragit igång sug på kräftor... Och lakrits

• Tussen 2008

Jag drack inte mycket juice innan,visst är det gott men inte lika gott nu som då

• padelin

kan det ha något att göra med järnbrist?
    Man behöver väl c-vitamin för att kunna ta upp järnet. Något jag fick för mig bara..
    Är själv väldigt sugen på clementiner och blodapelsinjuice.

• giraffas

Min första grav hällde jag i mig apelsinjuice och det blev en liten viktor. Men min andra grav ville jag inte ha nån juice alls och det blev en karl

Svar på tråden sugen på juice under graviditet = pojke?