• Lodjuret

Nu har jag det inte så illa som vissa andra men det som är jobbigt är att du ofta är ensam med de "vuxna" sakerna. Jag måste ta ett mycket större ansvar när det gäller räkningar, städning, matlagning mm. I vissa fall är det som ha barn men det har man inte utan man har en partner som inte kan göra sin del.

Vi har som sagt var inte alls så jobbigt som andra men jag tycker ändå att det är tungt ibland. Jag skulle faktiskt sticka om jag var helt ensam som försörjare, hushållerska och förälder och det här är verkligheten för många med partners med adhd.
    Sedan har de förstås massa av underbara sidor som gör att man älskar dem och väljer att stanna. Man får inte heller glömma att adhd kommer i många olika nivåer och med olika svårigheter.

När det gäller min sambo så kan inte hans "ursprungliga" familj förstå hur hans diagnos kan vara problematisk eftersom de inte har levt i samma typ av förhållande som vi gör. Föräldrar och syskon påverkas tror jag på ett annat sätt.

• Lodjuret

Finns flera sorter och jag vet inte varför man skriver ut de olika sorterna. Min sambo äter metamina.

Svar på tråden Till er som lever med någon som har ADHD.