• decemberbabe

svullna fingrar

har de senaste dagarna haft så svullna fingrar.. de ser ut som tjocka prinskorvar och när jag vaknar på morgonen är de nästan svåra att böja.. det blir lite bättre under dagen när jag kommit igång, men de känns liksom konstiga och stumma.. antar att jag har för mkt vatten eller blod eller nåt i fingrarna.. Nån som vet om det är farligt och om man kan göra något åt det??

• Svar på tråden svullna fingrar
  • Nica86

De är bara vatten i kroppen inte de skönaste men helt normalt.

• decemberbabe

suck.. jag som bara ska jobba i tre dagar till och hade värsta planerna på alla projekt jag skulle ta tag i.. hoppas jag slipper tappa mer finmotorik i fingrarna än jag redan gjort för då går mina planer åt skogen... tur att det inte är långt kvar nu :)

• Josephine78

Jag har samma som du, känns lite olustigt med dessa prinskorvar till fingrar Men så är det!

****Bianca 020407****
  • Nica86

fråga din bm om de kanske finns något man kan göra som gör att man inte samlar på sig så mycket vatten.

• decemberbabe

ja, jag har tid på måndag så jag ska fråga då...

• Josephine78
    Svar på #5
    Jag frågade min bm ang detta och det enda rådet jag fick var att sitta med händerna uppe i luften när jag sitter samt att dricka mer förutsatt att jag kissar ut det.
    Hon pratade om vätskedrivande tabletter men det är inte så vanligt nu för tiden. Och så kollar hon så att jag inte har högt blodtryck eller äggvita i urinen..

Hoppas att du får andra råd än vad jag fick för detta är inte roligt!
    ****Bianca 020407****
Svar på tråden svullna fingrar