• lia76

Vi som fått bebis/hade BF i september 2008 Del 2

Här är en tråd för alla oss som hade bf eller fick barn i september 2006.

Här diskuteras högt och lågt och mycket!!!

Den enda regeln vi har är att vi respekterar varandra även om vi kanske inte alltid håller med varandra.
    Och självklart stöttar och peppar vi varandra när det behövs.

Så kliv in och blurra på. Cool

Vi har en bildtråd också.
    Här kan man vi följas åt och se dem växa och bli stora!
    Men andra bilder är också välkomna på lite allt möjligt
    Länk: www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37486461.html

Ida 080901, Stella 060923
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-01 10:53
    Tråd för fikaträffar i Stockholm
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m38829635.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-12 07:10
    Ja och självklart menar jag i TS att det är för oss som hade BF i september 2008, inte 2006.
    Har ju en dotter född 2006 så det blev automatiskt at jag skrev 2006
    Ja som sagt, BF september 2008 ska det vara

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-20 11:21
    Ny bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m40494328.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-04 20:12
    Ny tråd (denna stängs snart):
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m41075463.html
  • Svar på tråden Vi som fått bebis/hade BF i september 2008 Del 2
  • Knastroll82

Pormoicheia skrev 2009-02-01 16:16:11 följande:

Knastroll...mjo.Inte sådär extremt insatt men jag använder oljor istället för vanliga hudvårdsprodukter.
    Då kanske du vet...
    Har köpt gurkörtsolja (mot skorven), kan jag smörja med den som den är på lillens huvud, eller ska jag späda den med olivolja?
  • skruttis11

saza så där blir leo med när ajg ger honom gröt O.o

• Pormoicheia
    Knastroll82 skrev 2009-02-01 18:12:05 följande:
    Pormoicheia skrev 2009-02-01 16:16:11 följande: Då kanske du vet...Har köpt gurkörtsolja (mot skorven), kan jag smörja med den som den är på lillens huvud, eller ska jag späda den med olivolja?
    Jag har den hemma själv och det är ingen fara vad jag vet att använda den direkt som den är på det viset, men jag skulle nog blanda ut den med lite olivolja.
    Det är en torr olja och den kan nästan få en uttorkande effekt om den används som den är.

Näringsmässigt är det en jättebra olja dock.
    Den innehåller GLA som är något vår hud inte klarar av att producera själv.
    Brist på just GLA är orsaken till att skorv bildas.

(tipsar om en bra blog:  http://www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b103790-2.html )

Ska nog smöra Yrsas huvud också i förebyggande syfte.
    Har precis fått bort hennes skorv nämligen men använde överbliven ad-droppsolja istället.

Alla kallpressade oljor funkar ju, men de har ju alla sina olika fördelar.
    No poo is da shit
  • Baypower

Saza: Det kesoliknande har jag frågat min bvc-tant om och hon säger att det är koagulerad mjölk - dvs inget farligt. Nu kan jag ju inte säga att det är just det som Milo har men jag tror inte att det är någon fara.

Nenne: Men stackars Aston. Influensa!! Och stackars Filip! Hur har det gått för honom??

• nenne40
    Baypower skrev 2009-02-01 19:01:34 följande:
    Saza: Det kesoliknande har jag frågat min bvc-tant om och hon säger att det är koagulerad mjölk - dvs inget farligt. Nu kan jag ju inte säga att det är just det som Milo har men jag tror inte att det är någon fara. Nenne: Men stackars Aston. Influensa!! Och stackars Filip! Hur har det gått för honom??
    Filip är hemma nu, men får bara vätskeersättn var 7 minut. Ingen mjölkersättn förrän imorrn.

Så Aston får oxå lite extra vätskeersättning, ifall att...
  • Karlstadtös

Shit vad ni skriver1 Orkar inte läsa ikapp, sorry! Skummade lite bara! Hoppas det inte är mig ni är sura på, för att jag vill amma och inte ge smakisar ännu!

• Saza
    nenne40 skrev 2009-02-01 18:11:02 följande:
    Saza - vill inte skrämma er, men så blev Aston i magen nu när han fick influensan... Jag är så gladeligen tacksam att jag har vätskeersättning hemma, för jag har lyckats putta i honom lite sånt! Tvingar honom att äta, men han skriker och blir sååå arg på mig mama77:s lilla Filip fick åka in till akuten idag med samma symtom fast mkt värre kräkningar och diarréer Hoppas verkligen att ni som var med på träffen i onsdags klarade er! Jag VISSTE verkligen inte att det var influensa på G, Aston har ju ätit dåligt förr och trodde det var en sån dag :-s
    Usch då... nej det hoppas jag verkligen inte det är! Vi har haft tillräckligt nu
    Men han har ätit som vanligt idag och varit pigg. Men har har bajsat massa gånger och det har bara varit den konsistensen varje gång...
    Du kunde ju omöjligt veta att Aston skulle bli sjuk! Man kan ju få vad skit som helst bara man åker buss...

Hoppas verkligen Aston och Filip kryar på sig fort!!
    skruttis11 skrev 2009-02-01 18:20:16 följande:
    saza så där blir leo med när ajg ger honom gröt O.o
    Men är det nåt tecken på att han inte tål den då eller?
    Baypower skrev 2009-02-01 19:01:34 följande:
    Saza: Det kesoliknande har jag frågat min bvc-tant om och hon säger att det är koagulerad mjölk - dvs inget farligt. Nu kan jag ju inte säga att det är just det som Milo har men jag tror inte att det är någon fara. Nenne: Men stackars Aston. Influensa!! Och stackars Filip! Hur har det gått för honom??
    Men han har bajsat massa gånger idag, han brukar bajsa max 2 i vanliga fall, och nu är det en helt annan konsistens. Har aldrig sett det förut... och han har ju ätit ersättning i mer än en månad.

Tack för alla svaren iallafall!!
    Ska se hur han är imorrn, kanske ringer bvc på telefontiden.
    Wilma 051013 Milo 080916 /// skumling.blogg.se
  • Baypower

Oj, oj, oj.....Felix har jätteont i magen och vägrar somna. Ligger och skriker i sin säng. Det lär bli en lång natt!!

• j 3 n N y

Korv: Jag vet, snyggast i världen var man ju som gravid. Har aldrig mått så bra, kom på det häromdagen att jag inte hade en klädkatastrof på nio månader. Man vara ju snyggast i alla fall! Okej, kanske inte i början när man var helt oformligt knubbig bara men då bar man ju på den där lilla hemlisen istället...

Bumse: Krya på dig och håller tummarna för att Linus klarar sig. Skönt med lite sofftid, det behöver man ibland!

Anuya: Hade jag inte varit medlem i "våga-vägra-facebook" så hade jag gått med i din grupp

Nenne: Men jösses, inte ska du krydda oron över sonen med dåligt samvete för att du kan ha smittat någon av oss. Det kunde inte du veta, att det var sånt där skräp på G. Hoppas det blir bättre och bättre nu och stackars stackars Filip också!

Saza: Hoppas Milo inte blir sjuk nu också. Och igen...

Baypower: Nähä, ska du också sålla in dig i ledet med magsjuka barn? Gulp, nu börjar man ju bli orolig.

Vi har babysimmat idag! Molly tyckte det var UNDERBART, men jag undrar inte om hennes pappa tyckte det var snäppet roligare

• Saza
    sjögurka 79 skrev 2009-02-01 20:02:51 följande:
     Anuya: Hade jag inte varit medlem i "våga-vägra-facebook" så hade jag gått med i din grupp
    Haha, där är jag oxå med!!
    Wilma 051013 Milo 080916 /// skumling.blogg.se
Svar på tråden Vi som fått bebis/hade BF i september 2008 Del 2