Min stortjej var torr vid 1,5 år och det är ganska tidigt. Min lilltjej har nyss blivit torr och det blev hon strax innan hon fyllde 2 och det är faktiskt också ganska tidigt om man jämför med de flesta jämnåriga vi känner.
Jag tror 1år är lite för tidigt att vara helt torr och även förvänta sig att dagis ska ha honom utan blöja.
MEN mina barn har varit sk halvtorra vid den ålder så man kan ha kommit en bra bit på väg. Mina barn har kissat och bajsat ganska mycket på pottan vid ëtt års åldern men det har varit upp till mig att hålla koll på när dom verkat nödiga och hur länge sen det var dom gick på pottan osv dom har alltså inte varit redo att själva gå dit eller berätta att dom var nödiga men jag kunde hyffsat "läsa av dom" när det var dax. men om jag inte engagerade mig i när det var dax så gjorde dom i blöjan också men det engagemanget jag la ner ledde ju till att dom var torra relativt tidigt ändå och blöjkonsumtionen vart ju mycket lägre, billigare och ingen irriterad rumpa heller.
Kämpa på bara om du känner att du vill och orkar, det lönar sig i slutändan.
Hade jag inte börjat kämpa tidigt med mina så hade dom också haft blöja tills dom var 3år minst, skulle jag tro.