• Virriga Vera

Florida i februari

Skall åka till Florida i slutet av februari, hur är det med vattentemperatur i kusten Daytona upp mot St. Augistine. är det för kallt eller helt ok. Vi skall hyra hus och vill gära ha ett vid kusuten men är det för kallt att bada så kan amn ju spara mycket pengar genom att hyra ett någon mil inåt landet.

• Svar på tråden Florida i februari
  • linnma

Ni ska dit igen alltså..Vi åker nog i april/maj 2009. Var där för 1 år sedan, Biketoberfest 2007.
    Vattnet är hur badvänligt som helst i februari.
    Om ni vill bo BRA, centralt ( nära main street dvs ), direkt på stranden så rekomenderar jag :

www.oceanwalk.com

www.DaytonaBeachRents.com

www.Vacation-Daytona.com

www.Travel-Daytona.com

www.Vacation-Daytonabeach.com

www.Travel-Daytonabeach.com

www.Daytona-Vacation-Rental.com

Sk. bostadsrätter som hyrs ut, vi har hyrt på OceanWalk resort och det är kanon. Där finns allt, pooler, spa, restaurang, stranden etc etc. Direkt på stranden. Förresten,ligger snett mitt emot Hog Heaven, promenad avstånd till Mainstreet med andra ord.

• Virriga Vera

Ja, vi skulle ju egentligen inte, men vad gör man? Så vi bjuder med barnen denna gången. Längtar redan tillbaka. Hade vi haft råd had vi nog köpt antingen lägenhet eller hus där, men nu räcker ju inte pengarna och tiden till.

• linnma

Är barnen stora eller? Ja, visst är det underbart där? Vi har åxå funderat på lgh där men..bristen på $$$ gör det ganska omöjligt ;) + bristen på ledig tid att tillbringa där.¨
    Har ni fått tag i några bra flygbiljetter? Vi har inget bokat, men söker för 1 månad i april/maj, än så länge så är Delta billigast.

Såg att ni kan tänka er att bo hela kusten upp mot St Augustine, från Daytona Beach upp till Ormond är det nog rätt dyrt, men Flagler å norrut är tråkigare...

• Virriga Vera
    linnma skrev 2008-11-17 06:59:29 följande:
    Är barnen stora eller? Ja, visst är det underbart där? Vi har åxå funderat på lgh där men..bristen på $$$ gör det ganska omöjligt ;) + bristen på ledig tid att tillbringa där.¨Har ni fått tag i några bra flygbiljetter? Vi har inget bokat, men söker för 1 månad i april/maj, än så länge så är Delta billigast.Såg att ni kan tänka er att bo hela kusten upp mot St Augustine, från Daytona Beach upp till Ormond är det nog rätt dyrt, men Flagler å norrut är tråkigare...
    Barnen är vuxna, 21 och 24år, vilket gör att det blir lite större krav på utrymme, de vägrar att dela rum (en av var sort). Vi beställde flyg via Delta nu för 14 dagar sedan, blev lite dyrare än vi räknat med men vi var ju relativt sent ute jämfört med förra gången. Flyg + hyrbil för oss 4 vuxna gick på 32000:-, sedan skall ju boendet läggas till och eftersom vi bjuder barnen så blir det en ganska dyr resa för oss, men det kändes som sista chansen att göra något med barnen innan de skaffar egen familj, och vi ville visa dem Florida i allmänhet och Daytona området i synnerhet. Vi själva har ju blivit överförtjusta i området. Vi har hittat en lägenhet att hyra i Orlando (inget jag egentligen vill) men eftersom ungarna gärna vill besöka Orlando så kanske det blir så ändå.

www.holiday-rentals.co.uk/p91346

Jag gissar att jag blir nerröstad, vill ju hellre bo vid havet, men det kanske blir nästa gång.
  • linnma

WOW, huset ni ska hyra e ju flott så det förslår ;) MEN..det ligger som sagt inte vid havet. Kan ni inte kompromissa och ta en vecka på vardera ställe?

Var ni på Farmers Market nått? Ligger lite bortanför Speedway banan, man tar in vä efter den ( om man kommer från beachen )
    Öppet på helgerna och så mycket roligt att shoppa, där finns ALLT från frukt och grönsaker till kläder och mc prylar. Billigt!!
    Det är ju förresten citrus säsong i februari. Passa på att köpa supersaftiga söta florida apelsiner.

Är det nått race när ni är där? Det är faktiskt helt klart sevärt! En kul grej att ha varit på .

• Virriga Vera

Jag tycker personligen att villan är för stor, men det blir faktiskt billigare med den i 2 veckor än hotell i Daytona 1 vecka för oss 4. Till helgen kommer dottern hem på besök, så då blir det surfa runt för att hitta något vi alla är överens om och inom budget.

Jag måste säga att det är förvånansvärt billigt att hyra hus/lägenhet. Men tyvärr så är det fullbokat nästan överallt i Daytona just över bikeweek. Naturligtvis så kan vi chansa och försöka boka när vi kommer dit, men eftersom barnen är med så vill vi inte chansa.

Jag kan tipsa dig om www.homeaway.com/ finns lägenheter/hus över hela världen där.

Farmers market låter toppen, det får vi kolla in.

• Pyff

När vi var i Florida i februari (var i Orlando) så var det ingen jätte-värme direkt.............ett par dagar var det runt 15 grader och resten var det typ 19-20. Jag låg vid poolen och pressade ändå men så fort solen gick i moln frös man faktiskt. Hade nog varit bättre att vänta till mars iallafall som min sambo sa.....................

Pyff på er!
  • Virriga Vera
    Pyff skrev 2008-11-17 20:39:11 följande:
    När vi var i Florida i februari (var i Orlando) så var det ingen jätte-värme direkt.............ett par dagar var det runt 15 grader och resten var det typ 19-20. Jag låg vid poolen och pressade ändå men så fort solen gick i moln frös man faktiskt. Hade nog varit bättre att vänta till mars iallafall som min sambo sa.....................
    Njae, då hade ni nog bara otur. Vi var där samma period i år, men badade inte i havet och det var kallt på nätterna men på dagarna så var det upp mot 25-27 grader. Helt underbart.
  • linnma

www.daytonafleamarket.com/

Där kan ni läsa om marknaden. På fältet brevid brukar dom ha en stor loppis för mc delar, mestadels Harley då förståss.

Tack för länken, vilka hus och ställen det finns att hyra .GAH!
    Tycker nog ändå att dom e lite dyra faktiskt, vi betalar $ 1500 månaden för en lgh på Oceanwalkresort. Tyvärr så åker ju priserna upp vid event som bikeweek och sånt. I fjol under Biketoberfest så bodde vi ett par dagar i Cocoa Beach, och sen flyttade vi in i Daytona Beach efter Biketoberfest var slut.

Vi har vart i Florida 3 ggr i februari, och det har varit typ svensk sommar temperatur ( å då menar jag en solig och varm svensk sommar ) Behagligt underbart med andra ord ;)

• Virriga Vera

Nu har jag bara tittat över Bike week och då ÄR det dyrt i Daytona och jämförelsevis billigt några mil utanför.

Vi hittade ett litet swapmeet strax utanför Daytona när vi var där sist, precis som du säger fullt med Harley prylar, men en hel del annat "krafs" som du inte hittar här hemma. Jag har en lista med sådant som jag ångrar att jag inte köpte när vi var där.

• Tigerwoman

Februari är normalt inte så jättevarmt där uppåt, nej. Det kan vara rätt varmt i luften, men det kan precis lika gärna vara rätt kallt, typ 15 grader. Februari är lite av en chansning, kan vara lite hur som helst. Badat har jag inte gjort där den årstiden, jag badar inte om det bara är 18 grader i luften, räkna inte med att ni kan bada i havet.

Svar på tråden Florida i februari